דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבוצה יותר חזקה מה"קליפות"

הקבוצה יותר חזקה מה"קליפות"

הסביבה נועדה לנתק אותנו מידי ה"קליפות". כי אנחנו לא מסוגלים להיחלץ מהן בכוחות עצמנו ונישאר לתמיד בשבי המתוק שלהן. רק במידה שאני קשור לקבוצה שמדרבנת, מעוררת ומעודדת אותי, אני יכול להעדיף להתקדם יחד עם הקבוצה במקום לנוח בחמימות בחברת ה"קליפות" שלי.

מאיפה לקבוצה יש כוח יותר גדול להשפיע עליי מאשר ל"קליפה"? – החברה משתמשת באותו האגו שה"קליפה" משתמשת. אם הקבוצה משכנעת אותי בגדלות המטרה, שהיא חלום חיינו, אז לאגו שלי בכלל לא חשוב האם המטרה היא רוחנית או גשמית. אם כולם מסביבי טוענים שהיא חשובה, אז כבר יש לי כוח להילחם נגד העצלות שלי.

את העזרה הענקית הזאת אנחנו מקבלים כתוצאה מ"שבירת הכלים". בזכות זה אני יכול עכשיו לשחק עם האגו שלי, עם "לב האבן" שלי, בעזרת הסביבה. החברים יכולים לסחוב אותי לכל מקום, אפילו להוביל למוות, ואני בשמחה אלך יחד עם כולם.

אם הסביבה יודעת להשפיע עליי, אני אהיה מוכן לעשות הכול. אבל המטרה היא, שהסביבה תשפיע עלינו רק באותה המידה שאני מאפשר לה לעשות זאת, מתמסר לה! אני משלם לקבוצה עבור ההשפעה המיוחדת הזאת, אני נכלל בתוך החברים. אחרת הקבוצה לא תשפיע עליי.

זאת אינה חברה רגילה, כי אני יכול להיות בתוך הקבוצה מבלי להרגיש שום השפעה מצידה. אנחנו רואים דוגמאות כאלה כאשר אדם לומד יחד איתנו במשך 15 שנה ולא נכנס תחת השפעת החברה, מפני שלא רוצה להתבטל כלפי האחרים.

אבל כאן יש לי בחירה חופשית, אם אני ארכין את ראשי לפני הקבוצה ואתחבר אליהם, אז באותה המידה היא תתחיל להשפיע עליי. כך אני רוכש בתוך קבוצה כזאת הזדמנות להתפתחות חופשית. בסופו של דבר, כל זה קורה בזכותי! אני ביטלתי את עצמי ולכן הסביבה השפיעה עליי ואני יצאתי לעולם הרוחני. אני בעצמי יצאתי לרוחניות, השתמשתי בסביבה לפי הבחירה החופשית שלי.

ואם האדם נכנס לחברה רגילה, הוא נכנס לגמרי להשפעתה ושום דבר כבר אינו תלוי בו, כי הסביבה משפיעה עליו ומכוונת אותו בכל. ובקבוצת מקובלים אני חייב כל רגע לבטל את עצמי כלפי הסביבה.

מתוך שיעור על פי "הקדמת ספר הזוהר", 12.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הסביבה של היום, זה אני מחר
על החבל היישר אל הבורא
תגיד לי איך אתה רואה את הקבוצה, ואני אגיד לך מי אתה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest