דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבוצה האהובה שלי

הקבוצה האהובה שלי

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

קבוצה זה לא חיבור של אנשים יחידים, זה חיבור עם הבורא. אחרת זו לא קבוצת מקובלים. אני מגיע לקבוצה הזאת דווקא בגלל שבתוכה נמצא הבורא, אחרת בשביל מה אני צריך את כל האנשים האלה? אנשים תמיד מתחברים על פי אינטרסים, ומה יכולה לתת לנו קבוצה קבלית? – היא יכולה לתת לנו את הבורא! ורק בגלל זה אני מגיע לשם, רק בשביל לגלות אותו בחיבור בינינו. זה נקרא: "ישראל (אני המשתוקק לבורא, ישר–אל), אור התיקון (התורה) והבורא (שורש הכול), אחד הם". כל שלושת המרכיבים חייבים להתאחד, כדי שאני אוכל להשׂיגם.

זאת הסיבה שלפיה אני מגיע, זה קובע את כל הפעולות שאני מבצע בקבוצה, זה קובע את היחס שלי כלפי החברים – זה קובע הכול! ויוצא, שאני מתייחס למושׂג הזה עצמו, קבוצה, כמו אל הבורא, כי הרי הוא נמצא שם בפנים! אך אינני יכול למקד את המבט שלי עליו, הוא כל הזמן נראה לי מטושטש, כך שאינני יודע היכן הוא. אינני יכול לתפוס אותו על הכוונת!

אך אומרים לי שאם אני אסתכל עליו דרך הקבוצה, אוכל לכוון בדיוק אליו, כך שבסוף אני אפגע בו בדיוק. ולכן החברים יקרים לי כמו הבורא, כי הרי רק דרכם אני יכול להשׂיג אותו. וחוץ מזה כתוב: "מאהבת הבריות לאהבת ה'", כלומר אם אני אשׂיג אהבה בקבוצה, אז בסופו של דבר, ללא צל של ספק, אני אגיע אליו ואשׂיג אהבה לבורא.

אינני יכול לעבוד על אהבה ביחס לבורא, אינני רואה עם מי עליי לעבוד. לכן בכל שלב אני משׂיג אהבה לבורא, בכך שעובד על אהבה כלפי הקבוצה. אחרת אינני יכול להבחין בבורא, אני מתאר אותו בהתאם ליחס הנכון שלי לחיבור עם החברים. אני בונה בעצמי את הצורה הזאת, מגלה אותה. אחרת, בשביל מה לי לבוא לקבוצה? רק בגלל שהם נבחרו על ידי הבורא, כדי שדרכם אני אוכל להגיע אליו. ובגלל זה אני אוהב אותם! בהם כל ההצלה שלי!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 22.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הסביבה היא הנשמה שלי
מה נותנת לנו אהבת הזולת?
משפחתו של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest