שטח חדש "x620"

לפי ההיגיון, לא קיימת שום בחירה חופשית. הרי אין שום תנועה חופשית והכול מנוהל על ידי כוחות הפועלים בטבע הכפופים לכוח אחד עליון שמקיף את כל הבריאה. אם למישהו זה נדמה אחרת, אז זה פשוט מחוסר ידיעה על עבודת המערכת הכללית.

אם אני נמצא בתוך מערכת שבה נולדתי ושקובעת עבורי הכול, כיצד אני יכול להיות חופשי ממנה? – הכוח הכללי של הטבע פועל מבלי להשאיר אף לא מקום אחד ריק, כל המערכת סגורה ועובדת כמנגנון מתואם, אז איפה היא יכולה להשאיר לי חופש? – אין באדם אף מחשבה ואף רצון שמלכתחילה לא הייתה נוכחת בו ההנהגה העליונה, הקובעת את פעולותיו. החופש מתחיל כשאנחנו רוצים להתחבר לקבוצה בנקודות שבלב שלנו ומתחילים לחפש איפה הבחירה החופשית שלנו. אנחנו רוצים לקבוע בינינו שׂדה חיבור, במקום של השבירה שהייתה שם. והשׂדה הזה שנוצר על ידי הקשרים שלנו, הוא המקום של הבחירה החופשית.

זהו מימד אחר שלא היה קיים קודם, דרגה חדשה לחלוטין. אנחנו כאילו מגלים לפנינו מרחב חדש שלא היה קיים קודם בבריאה, אנחנו יוצאים מהעולם הזה לאיזה היקף אחר, לעולם אחר. ניתן לומר שאנחנו שוקעים עמוק בבריאה ומגלים שם פתח קטנטן שדרכו פתאום מתגלה כניסה לאין סוף.

כך גם אנחנו, כשאנחנו מתקנים את מצב השבירה, איננו מגיעים למצב ההתחלתי שהיה קיים מקודם, אלא בגלל שאנחנו משׂיגים את זה על ידי הבחירה החופשית שלנו, אנחנו נופלים לשטח חדש שמעולם לא היה קיים בטבע, השטח של הבחירה החופשית שלנו. אנחנו בונים בינינו מצב שישמש אותנו ככלי רוחני: הכלי/הרצון החדש (תר"ך) ואור חדש נרנח"י שבו – פי 620 פעמים גדול יותר! יכולים להישמר אותם השמות שהיו קודם לפני השבירה, אך המהות שלהם הפכה לאחרת לחלוטין. לכן כל כך חשוב לנו למצוא את נקודת החופש שלנו, שממנה אנחנו כבר נוכל לפרוץ למימד החדש.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חרות", 22.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
אני ראשון, אני אחרון
איפה הוא – החופש?
נקודת החופש הבלתי מושגת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest