דף הבית / המשבר ופתרונו / הצעת החוק לביטול עסקאות

הצעת החוק לביטול עסקאות

הערה: פורסמה הצעת חוק חדשה בעניין ביטול עסקאות כלכליות שנכפו על השכבות החלשות באוכלוסייה, בטלפון או תוך כדי ביקור נציגיהם של חברות שונות, שמשכנעות את הפנסיונרים או הנכים לקנות מוצרים שאין להם בהם שום צורך. אם קודם לכן אפשר היה לבטל עסקה במהלך שבועיים לאחר הרכישה, אז כעת הועלתה הצעה להאריך את התקופה לארבעה חודשים.

התייחסותי:  נכון. זה הכרחי. מלבד זאת, צריך לארגן לאותם מגזרים עזרה משפטית, כדי להגן עליהם  מפני הצעות שונות וביקורים בלתי צפויים. כי יש  מקרים רבים כאלה! הרי מדובר בהרבה מאוד כסף. ראוי לציין, בתקופה הנוכחית יש מעבר להפצה אינטרנטית, מפני שאנשים מתקשרים ביניהם באינטרנט ומעדיפים לא ללכת לחנויות.

הערה: כל העניין הוא בחוסר אמון…

התייחסותי: כל העניין הוא בטבע האגואיסטי שרוצה לרמות את האחר, להתעשר על חשבונו, זו האפשרות היחידה להרוויח טוב.

שאלה: למה אנחנו מרגישים מזה טוב?

תשובתי: מפני שהאדם לא מקבל מזה רק סיפוק גשמי, אלא גם סיפוק מוסרי. הוא מרגיש שבכך הוא גבוה, מצליח וחכם יותר מהאחר, שהוא מיוחד. יתרה מזאת, הוא ישכנע בלהט שעשה מעשה טוב למען ה"מסכן", בזה שמכר לו מוצר במחיר זול יותר. כלומר הוא עוד מצדיק את עצמו. אין מה לעשות, אנחנו חיים בעולם כזה. אם באמת נגלה זאת מנקודת מבט של הקיום האגואיסטי, אז מדובר ב"עבודה בעיניים" בלתי פוסקת של האחד על השני, ובמאבק תמידי בכל הרמות: בממשלה, בארגונים, ביניהם! הכל מכוון כדי לרמות את האדם, "לסובב אותו על האצבע". המחשבה בהתחלה היא תמיד שאני ארוויח ביחס לאחר. שהאחר יפסיד, אבל יפסיד בכזאת צורה, שבפעם הבאה הוא יבוא אליי ובכל זאת יקנה ממני. כלומר שבפעם הבאה אני אוכל לרמות. וכך כל הזמן.

שאלה: האם יהיה לזה סוף?

תשובתי: הסוף יגיע רק לאחר שכל האוכלוסייה תעבור חינוך כולל. זו צריכה להיות משימה מדינית. צריך למשוך לחינוך את החברה, את המדינה, וגם ארגון כמו האו"ם, הרי עליו לעסוק רק בחינוך!

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 31.3.2016 :

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest