דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הצלה אישית וכללית

הצלה אישית וכללית

כנס החינוך האינטגרלי, סדנה מס' 5

איך אנחנו יכולים להיפטר מהרצון להתפלל עבור עצמנו, לבקש עבור עצמנו, להיות לא מרוצים מעצמנו בעבר, לגנות את עצמנו על משהו? כי בזה אנחנו הרי מגנים את הבורא.

העניין הוא, שכל מה שקרה איתנו בעבר, כך היה צריך לקרות, הכול סידר לנו הבורא. ולכן, אם אנחנו לא מרוצים מהעבר שלנו, זה אומר שאנחנו מגנים אותו עבור זה שסידר לנו אירועים כאלה.

אם אנחנו מכוונים את עצמנו רק לקבוצה, אז בהכוונה הזאת פוטרים את עצמנו מיחס לא נכון לעבר, להווה, מתפילה למעני, לעצמי, למען עצמי. רק כך אנחנו מביאים את עצמנו לכוונה הנכונה. ובאופן כזה, בהימצאנו בתוך הרשת הזאת, אנחנו לא מתרחקים מהמערכת ולא מושכים אותה אחרינו לכיוון ההפוך. אם אנחנו עוסקים ב"תפילת רבים" וכל הזמן נמצאים בזה, זה מציל אותנו אישית והודות לנו זה עוזר לכל המערכת להתקדם קדימה.

איך אנחנו יכולים כל הזמן להימצא בנטייה הזאת, כדי שכאשר נפקח בבוקר את עינינו מיד נימצא בזה? רק בזה! אחרת כל מיני מחשבות שלנו, כל מיני תנועות בתוך הרצונות ובשׂכל יהיו שליליות ויתחילו להרחיק אותנו מהמטרה.

אם אנחנו נתקדם בצורה כזאת קדימה, אז ודאי תהיינה לנו ירידות והתעוררויות שליליות, אבל רק כדי שאנחנו נמלא אותן בתנועה עוד יותר גדולה קדימה. כלומר, אם אני אתחיל כל הזמן להתקדם דרך תפילה עבור האחרים בזה שמקדם אותם קדימה, אז כל ההתעוררויות השליליות יהיו מכוונות רק לזה, שאני עוד יותר אתקדם קדימה, בכך שמבין, לאיזה כיוון ואיך עליי ללכת ובזה ייקבע הסגנון והצורה של התנועה שלי.

אז הבורא כל פעם יעזור ויגלה לי: קצת שמאלה, קצת ימינה, תחשוב אחרת, תרצה כך וכולי. אם אני אתקדם בצורה נכונה, אז ללא כל ספק, אני אתחיל להרגיש את ההוראות וההנחיות שלו.

מתוך כנס החינוך האינטגרלי, סדנה מס' 5, 04.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חשבון נכון, זה חשבון עם הכּלל
לבקש עבור האחרים
אי אפשר להתפלל עבור עצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest