דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הצד האחר של הבריאה

הצד האחר של הבריאה

היום, כשהופך להיות ברור באיזה עולם בלתי צפוי ובלתי מובן אנחנו חיים, חכמת הקבלה נותנת לנו עליו מושג כלשהו.

החכמה הזאת הופיעה לפני 5771 שנים. למקובל הראשון שגילה את העולם העליון החיצוני, קראו אדם. בספר "רזיאל המלאך" הוא תיאר את ההשגה הרוחנית שלו, מה התגלה לו, ובאיזה אופן זה התרחש. הוא זכה להצלחה הודות לכך שהפסיק לבלוע ולקבל מהטבע ועבר להשפעה, כלומר הלך לקראת הטבע.

אדם מסביר, שטבע הבריאה בנוי על תכונת ההשפעה, בעוד שאנחנו, הבריות בדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר, חדורים בתכונת הקבלה, הספיגה, הקליטה. כל אחד רוצה לקבל לתוכו את המקסימום האפשרי, כך בנויים הרצונות שלנו, וכך בנוי גם השכל שלנו, שעוזר לנו להשיג את הרצוי.

ולכן אנחנו רואים מסביב רק את מה שאנחנו רוצים לראות. אנחנו מבחינים ומרגישים רק את העולם הקטן והמוגבל הזה, ואיננו יכולים להכיל בתוכנו יותר.

לפעמים יש לנו כזה מצב רוח, שאיננו רואים שום דבר, אפילו מטווח קצר, ולפעמים הרגשות שלנו כל כך מחודדים, שאנחנו שמים לב לכל פרט קטן. אם כך, התפיסה תלויה בנו, ברצון שלנו, בגודל שלו, בחדות שלו, בטווח הקליטה שלו. אנחנו יכולים להרחיב במקצת את טווח הקליטה של התפיסה שלנו בעזרת מכשירים, אך בכל מקרה אנחנו נשארים עם אותם חמשת החושים, שפועלים רק לספיגה.

אך קיימת גם אפשרות אחרת, לפעול בכיוון ההפוך. כשאנחנו עוברים מקבלה להשפעה, אנחנו מתחילים להרגיש חוקים אחרים לגמרי: החוקים של הטבע החיצון, העליון. אנחנו מרגישים דווקא אותו, ופתאום מתברר שסובבים אותנו פעולות, אובייקטים ואירועים שונים לגמרי. הם מספרים, מסבירים, מגלים את הקשר שבינינו, בין כל חלקי הטבע וכל מה שמסביבנו.

בכך אנחנו משיגים את הצד האחר של הבריאה, שמגלה לפנינו את הקשרים ההדדיים של כל מה שקיים, את כל מה שקורה לנו לפני הלידה ולאחר המוות בעולם הזה. בסופו של דבר, שני העולמות שאנחנו משיגים, נותנים לנו להבין הכול.

ההשגה הרוחנית ממומשת באופן עקבי, בצורה חלקה, לפי מידת ההתפתחות של החושים הנוספים באדם, שבנויים על השפעה ולא על קבלה. כפי שמסבירה חכמת הקבלה, העקרונות: "מה ששנוא עליך, לא תעשה לחברך" ו-"ואהבת לרעך כמוך" נובעים מאותה השיטה ויש להם את אותה המטרה: להוציא את האדם מהרגשת העולם שלנו ולהביא אותו אל ההרגשה הרוחנית הנצחית.

מתוך הרצאה במוסקבה, 16.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האגואיזם הגיע לקצה
להרגיש את המציאות העליונה
לפרוץ אל האנטי-עולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest