דף הבית / כללי / הפרוטוקולים של זקני ציון

הפרוטוקולים של זקני ציון

שאלה: לפני כמאה שנה התרחש אירוע היסטורי משמעותי במאבק באנטישמיות, המסמך האנטישמי הארסי והמשפיע ביותר שאי פעם ראה אור, הפרוטוקולים של זקני ציון המלומדים, הופרך באופן מפורט. פיליפ גרייבס, עיתונאי מ-The Times הלונדוני, ניתח את הפרוטוקולים שאמרו שיש מזימה חשאית של מנהיגים יהודים מרחבי העולם במטרה להשתלט על העולם. אלא שבמקום מזימה חשאית, גרייבס הוכיח שמי שעומד מאחורי המסמך הם למעשה אנשי המשטרה החשאית הרוסית, שרקחו אותו תוך גניבת יצירה ספרותית צרפתית שעסקה בנושא אחר לחלוטין. הגילוי לא שינה את דעת העולם בצורה משמעותית, ואחרי מאה שנה הטקסט עדיין מתקבל כאמין, למה?

תשובתי: כי כך רוצים. אני לא רואה מה שאני רואה, אני רואה מה שאני רוצה לראות. ככה זה תמיד. בדיוק כמו שאני רואה את הילד הקטן שלי טוב ויפה ואילו את הילד של השכן, למרות שהוא יכול להיות יותר יפה ויותר טוב מהילד שלי, אני רואה בו כל מיני פגמים. האגו של האדם מקלקל את השורות.

שאלה: אז למה רוצים לראות שהיהודים אשמים בכל?

תשובתי: זה קורה כבר אלפי שנים, והיהודים נמצאים בכל מקום, אפשר להעניש אותם ואפשר לכוון נגדם את כל השנאה ואף אחד לא קם להגן עליהם, אז זה נוח וטוב. זה עם שהוא לא עם, וליהודים יש הרבה כסף, אפשר ללחוץ עליהם ולקבל מהם. למה היהודים ניצלו במהלך כל ימי הביניים? כי הם חיו ליד הממשלה. איפה היו הגטאות, בתי הכנסת? דווקא ליד בניינים ממשלתיים, כי הממשלה הייתה מגנה עליהם בגלל הכסף, יהודים תמיד היו ליד השליטים. אתה משלם לשליט והוא מגן עליך. זה הפתרון.

שאלה: אז זה נוח להאשים את היהודים?

תשובתי: ודאי. יש על מי להפיל את האשמה אם העם לא מרוצה מהממשלה, ואפשר לעורר פוגרומים, מהומות, ואחר כך לקבל כסף מהיהודים ולהרגיע את האירועים, כאילו השליט הוא האיש הטוב. כך זה עובד תמיד.

שאלה: איך לדעתך השפיעו הפרוטוקולים על העולם עד כה?

תשובתי: זה נוח וטוב לעולם, העולם רוצה שכך יקרה. לכן המציאו את הפרוטוקולים האלה והציבור תפס, בלע אותם בשמחה. אבל זה בכלל מגיע מהבורא, מלמעלה. למה הפרוטוקולים לא יצאו לפני מאתיים שנה, שלוש מאות שנה, או לפני כן? למרות שהיו כאלה האשמות, בבבל העתיקה, בימי אחשוורוש, ועוד?  כי יש עם אחד בין כל העמים שלא רוצה לקיים את חוקי המלך, כך כתוב.

הערה: לפני שגרייבס הפריך את הפרוטוקולים, השימוש הקיצוני ביותר בהם היה מצד מתנגדי המשטר הקומוניסטי החדש ברוסיה. במהלך מלחמת האזרחים שבה נרצחו אלפי יהודים, רבים מהם נרצחו כתירוץ של הפרוטוקולים שהאשימו את היהודים כבעלי כוחות עצומים שעמדו מאחורי ההשתלטות הקומוניסטית על רוסיה.

תגובתי: שלטון הצאר רצה לחזק את עצמו עם כל הפמליה שלו, והמשטרה שהייתה חזקה מאוד והצבא שהיה חזק, התחיול לפזר את השמועה שהיהודים רוצים להחליף את השלטון ולכן כנגד זה המשטר סובב את רצון העם, במקום לדרוש שינויים קרדינליים בתוך המדינה, כמו לתת יותר חופש. כי עד תחילת המאה העשרים רוסיה הייתה כמעט בעבדות. עוד לפני כן, רק בשנת 1860 הפסיקו את העבדות של האנשים שעבדו את האדמה. עלינו להבין את האופי של המדינה. אם מסתכלים על מה שקורה מחוץ לערים הגדולות זה עולם אחר, עולם שלישי. לכן זה מה שהצאר רצה, לזרוק קצת מכל מה שהיה על היהודים, ולכן הדפיסו פרוטוקולים בצורה כזאת.

שאלה: האם אתה חושב שאפשר לחשוב בימינו על פעולה כזו לא בהכרח ברוסיה, אלא בכל מקום אחר בעולם?

תשובתי: ודאי שזה אפשרי, ללא שום ספק, וכל כלי התקשורת ידברו על כך ולא תהיה שום בעיה להפיץ את זה בכל העולם. רק צריכים להיות קצת יותר מפותחים, יותר ערמומיים. בכל אומה בעולם, מוכנים ויקבלו זאת בשמחה, כי יגידו "עכשיו אנחנו יודעים למה אנחנו לא מצליחים, מאיפה באה הקורונה, מאיפה באות כל הצרות, אנחנו רוצים להגיע לשלום, ואנחנו רואים מי מפריע לנו, מי שתמיד הפריע". כמו שקרה בימי אחשוורוש או במצרים עם פרעה, כמו שהיה עם היטלר, כמו תמיד.

הערה: כשמסתכלים על האנטישמיות מהצד, לא ברור מה התועלת שהעולם מוצא בפנייה שלו נגד עם קטן כמונו.

תגובתי: זה לא משנה אם העם היהודי יודע או לא יודע מה רוצים ממנו, זה חוק הטבע. אם היהודים לא מבצעים מה שהם חייבים לבצע כלפיי העמים האחרים וכלפיי הבורא, זאת אומרת לתת דוגמה לכל העמים איך ללכת לכיוון הבורא, להתחבר לכולם, קודם היהודים ביניהם ואז העמים כולם ובורא אחד, אם לא עושים זאת אז מגיעה להם כל פעם יד קשה שמכוונת אותם.

שאלה: מה מספר לעצמו אנטישמי בשכל מבחינת לוגית?

תשובתי: הוא לא צריך לספר לעצמו כלום אין לו שום בעיה, מספיק שמישהו אומר לו שהיהודים אשמים בכל מה שקורה לו.

 

מתוך ישיבת כתבים, 2.9.2021

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest