דף הבית / חינוך, ילדים / קשיי המורים בתקופת הקורונה

קשיי המורים בתקופת הקורונה

שאלה: לפי מחקר שנערך בשנה וחצי האחרונות, הסתבר שלמעלה מ-60% מהמורים בישראל חוו מצבי חרדה ודיכאון כתוצאה מהלימוד המרוחק בזום. חוסר היכולת שלהם להסתגל למצב החדש ללא הכשרה מוקדמת, הוביל להתעוררות חרדות ופחדים, במקרים מסוימים אפילו רצון לעזוב את מערכת החינוך. כמורה אני יכולה להעיד על עצמי, שכשאני נאלצת ללמד מרחוק בזום, והתלמידים סוגרים את המצלמות, אז לא רואים אותם ולא שולטים בהם, זה גורם אצלי ללחץ. האם יש דרך לעזור למורים?

תשובתי: בתקופת הקורונה גם אנחנו נאלצנו להפסיק את המפגשים הפיזיים שלנו באירועים וכנסים, נכללנו במצבים שלא ציפינו להם, אבל השתדלנו לבנות מערכת וירטואלית, וגילינו נכון להיום שהיא עובדת בהצלחה.

לשם כך דרושים אחריות וביטחון בדרך ובמטרה. ייתכן שהמורים לא מרגישים כך. חינכו אותם אחרת, בצורה שטחית מאוד, ולכן אין להם גמישות. בסך הכול לכיתה צריכה להיות יד מכוונת שמחברת את כולם יחד. הדרך שבה מטפלים היום בדור החדש היא כישלון גדול של מערכת החינוך, המורים ורשויות המדינה. כולם חושבים שיהיה בסדר ומי שחכם ילמד ויסתדר בחיים, ומי שלא, יישאר ככה, כל אחד לפי הדרגה, התכונות והגורל שלו. אף אחד לא מכוון את התלמידים בצורה ברורה וחדה. אין מסגרת שבה מובילים אותם למטרה בצורה ברורה, לא חשוב מה קורה בדרך ואילו וירוסים עוד יתגלו. מערכת החינוך דורשת שינוי שמתבצע  תחילה דרך חינוך המורים ואחר כך חינוך התלמידים. אני מדבר לא על המקצועות שנלמדים, אלא על גישה לבניית אדם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 31.8.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest