דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפסיכולוגיה של האלטרואיזם

הפסיכולוגיה של האלטרואיזם

שאלה: איך אפשר להימנע מהסכנה שהבירור של האגואיזם שלנו יהפוך פשוט לפסיכולוגיה?

תשובתי: פסיכולוגיה זה בכלל לא רע. למעשה, חכמת הקבלה היא הפסיכולוגיה הרוחנית הפנימית. והפסיכולוגיה של העולם הזה היא הפסיכולוגיה האגואיסטית, שחוקרת את האגואיסטים.

אבל ישנה פסיכולוגיה שחוקרת את האדם שמשתוקק לבנות בתוכו את תכונת ההשפעה, לעבוד בהשפעה, לראות את המציאות דרך התכונה הזאת, ולא דרך הקבלה. הפסיכולוגיה הזאת נקראת "חכמת הקבלה". זה כל ההבדל.

חוקי ההתנהגות של הרצון לקבל לעצמו, נקראים "הפסיכולוגיה של העולם הזה". חוקי ההתנהגות של "לקבל על מנת להשפיע" נקראים "חכמת הקבלה".

זוהי הפסיכולוגיה הרוחנית, שבה אנחנו חוקרים את עצמנו. והמכשירים שבהם אנחנו משתמשים לשם כך הם הרצון לקבל שלנו, המוח, הלב, הקבוצה, מטרת הבריאה, חיבור בקבוצה וערבות הדדית, עד שאנחנו מגיעים לאהבה לבורא. בהתאם למטרה הזאת, כל זה הוא כבר חכמת הקבלה, ולא סתם פסיכולוגיה.

על אף שנדמה לנו שזאת כביכול פסיכולוגיה, אבל זהו הלימוד של עצמך. החומר שלנו הוא ההרגשה, הרצון לקבל. דווקא בזה עוסקת הפסיכולוגיה, שמטרתה לברר איך להרגיש טוב עם עצמנו.

המדעים האחרים (פיזיקה, כימיה וכדומה) כביכול לא נועדו לזה, ומציבים לעצמם מטרות מופשטות יותר. אין בעולם שלנו שום תנועה, ולו הקטנה ביותר, שאינה מכוונת למטרה הזאת.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפסיכולוגיה של העולם הרוחני
המעבר מהפסיכולוגיה המטריאליסטית לפסיכולוגיה הרוחנית
הפסיכולוגיה הרוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest