דף הבית / משבר עולמי / הפיתרון למשבר: עלייה מעל האגו

הפיתרון למשבר: עלייה מעל האגו

דעתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל: "הנהגת גרמניה בטוחה שלא ניתן לפתור את הבעיה בבת אחת. לא יכולים להיות כאן פיתרונות פשוטים ומהירים. היציאה מהמשבר היא תהליך. והתהליך הזה ייקח שנים".

התייחסותי: התהליך הזה ייקח שנים רבות מפני שאי אפשר להקשיב מייד לפיתרון האחר, לשינוי היחס לעולם, אלא רק לפי מידת הכרת היעדר הפיתרון במסגרת הקודמת.

העולם חייב להבין שהיחס החדש לחיים אין פירושו צמיחה קבועה וחסרת תכלית אלא ייצור לפי מידת הצורך לסיפוק הצרכים ההכרחיים. לא צבירה חסרת תכלית אלא פינוי הזמן של כל אחד לחינוך, ללמידת הדרגה החדשה של הציוויליזציה: איחוד מעל האגואיזם האינדיבידואלי של כל אחד מאיתנו.

הטבע דוחף אותנו לכך והלחץ הזה לא ייחלש אלא רק ילך ויגבר. גם בעבר התפתחנו מתוך הכרח, על ידי התפתחות האגו שבנו. אך ההתפתחות הזאת הורגשה על ידינו כרצויה, כי אנחנו מלכתחילה אגואיסטים. ועכשיו הטבע מחייב אותנו לעלות לדרגת ההתפתחות הבאה שלנו, לשלילת האגואיזם. ולכן הוא מראה לנו בהדרגה את האגו שלנו כרע.

הבחירה שלנו היא: האם לנוע קדימה לעבר שלילת האגואיזם ולעבר הקשר בינינו רק תחת מכות, בדומה למשבר, למלחמות, למגפות ולאסונות טבע – או להגיע מראש, עוד לפני גילויו השלם של האגואיזם כרע, להכרה שעדיף להתעלות מעליו לאיחוד, לחברה אינטגרלית. לשם כך אנחנו חייבים להכניס חינוך אינטגרלי של כל האנושות. זה לא פשוט, אבל רק בצורה כזאת נוכל להימנע מאסונות.

ידיעות קודמות בנושא:
פרידה מהאגו
אגו בגודל של כדור הארץ
האגואיזם מתקרב לקו הסיום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest