דף הבית / כלכלה / כסף / הפירמידה של פרעה

הפירמידה של פרעה

laitman_2009-05-28_0097_w.jpg

חוות דעתו של ס. פֵרֵזְבֵנְצֵב, ד"ר, פרופסור: הסיבות העיקריות לתופעות הגלובליות הנוכחיות של המשבר הן מהתחום הרוחני והמוסרי. התנאי העיקרי לתפקוד מוצלח של החברה המודרנית הוא צריכה חסרת רסן. זה מאלץ לחיות באשראי, בהקפה, כלומר, בחובות של אנשים רגילים, של בנקים, של חברות, ואחר כך גם של מדינות ואזורים.

על פני הצריכה שכל הזמן גוברת, צומח שוק של מוצרים ושירותים. לאלה שהתחילו ראשונים לחיות בחובות, רמת החיים עולה בצורה חדה, הם רוכשים השפעה כלכלית ופוליטית, לכפות אורח חיים דומה, וכך נוצרה "כלכלה גלובלית", חברה צרכנית בקנה מידה עולמי.

אבל ה"כלכלה הגלובלית" הזאת, היא למעשה "פירמידה" מסורתית, שהצלחתה תלויה במשיכה פנימה לתוך יחסים כלכליים "פירמידליים", כל פעם של משתתפים חדשים, שבזכותם למארגני הפירמידה יש אפשרות להגדיל את הרווחה העצמית ואת ההשפעה הפוליטית.

אבל לכל פירמידה כלכלית קיימים גבולות טבעיים משלה, אי אפשר כל הזמן ולכולם לחיות בהלוואות וחובות, כלומר בהקפה. כאשר "הפירמידה" שנקראת "כלכלה גלובלית" הקיפה למעשה את כל העולם, אז הגיע סופה הטבעי – המשבר הגלובלי. כי כל העולם לא יכול הרי לחיות בחוב והלוואות.

תגובתי: הפירמידה, כמה זה סמלי עבור האגו הוא ה"פרעה" שלנו, שהקים אותה לעצמו ובעצמו ימות ממנה ויקבר בתוכה, יחד עם כל פמלייתו! ו"ישראל", שמסמל את כל אלה שמשתוקקים להתעלות מעל לאגו, מעל פרעה שלהם אל הבורא, כלומר להשפעה ואהבה, ייצאו תחת שליטתו, אל האור.

ידיעות קודמות בנושא:
כלכלת הפירמידה
האם ההרגל לחיות באשראי הביא את המערב למשבר?
מינוס על חשבונה של האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest