דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפירוד הפנימי מפחיד ומאיים יותר מהאויב החיצוני

הפירוד הפנימי מפחיד ומאיים יותר מהאויב החיצוני

שאלה: מה זה אומר, שכל העם מתחבר?

תשובה: להתחבר, זה אומר, להיות בהרמוניה עם הטבע. עָם שהגיע להרמוניה עם הטבע, הוא קשור מבפנים בדומה לכל הטבע: דומם, צומח וחי.

הכול מתחבר למערכת אחת: כל הרמות והחלקים של הטבע. הטבע הדומם תומך בצומח, והצומח בחי. כל חלקי הטבע נכללים זה בזה ונמצאים במעגל סגור. הכול, מלבד מהאדם.

בני האדם, הם תופעה מיוחדת על פני כדור הארץ, מפני שלפי הטבע הראשוני שלהם – הם בעלי החורבן. כך מסודר בכוונה, כדי לתת לנו אפשרות על ידי המאמצים שלנו לקשור את עצמינו עם הטבע באותה צורה אחידה ואינטגרלית למערכת אחת כללית.

אנשים שעובדים על עצמם בצורה כזאת כדי להתחבר זה עם זה, ואחר כך להצטרף לכל הטבע האינטגרלי כולו, נקראים "יהודים". הרי, הם שואפים לאחדות, אהבה, חיבור, חסד.

והתיקון הזה חייב בהדרגה להתפשט על כל האנושות. אברהם אבינו שחי בבבל העתיקה, התחיל בתיקון הזה כאשר הוא אסף את כל האנשים שהסכימו עם הרעיון וארגן מהם קבוצה. הקבוצה הזאת הפכה ליסוד של עם ישראל.

השלב הבא בהתקדמותה של הקבוצה הזאת – זה מעמד הר סיני. שם האנשים קיבלו על עצמם את מימוש התנאי להיות כאיש אחד בלב אחד. בצורה כזאת הם הפכו לעם ישראל שביסודו נמצא עיקרון האחדות.

עם ישראל אינו דומה לשאר העמים שהתעצבו על פני שטח מסוים ונושאים בגנים לאומיים אופייניים. כל צרפתי אשר חושק בכך, יכול לעבור גיור, להפוך ליהודי, ולהפסיק להיות צרפתי. זאת אומרת, הוא מקבל על עצמו תנאי: להתחבר עם עָם ישראל.

בזמנינו האחדות הזאת אינה קיימת, וזה הסימן שאנחנו נמצאים בגלות. גלות, פירושה, פירוד, וגאולה – זו אחדות העם. היום אנחנו לא עם, אלא קיבוץ גלויות.

הערה: אבל יותר מטריד אותי הסכסוך שלנו עם הפלסטינאים מאשר הפירוד הפנימי בעם ישראל!

תשובה: את הסכסוך בין ישראל לפלסטינאים אי אפשר לפתור ללא חיבור פנימי בינינו. ובקרוב הסכסוך הזה יהפוך לעימות נגד כל העולם – יהיה בלתי אפשרי לצאת מכאן לכל מקום בחו"ל…

האירועים יתפתחו בצורה כזאת שאנחנו לא נוכל לעשות שום דבר עם שכנינו. הם יוכלו לירות עלינו רקטות מתי שבא להם, ואנחנו לא נוכל להגיב, כיוון שכל העולם יצעק עלינו בכל מקרה של קורבן מהצד השני, וכך ידינו תהיינה כבולות לחלוטין.

מקסימום, נוכל לפוצץ כמה בתים ריקים על השטח הפלסטינאי, אבל בדרך זו לא מנצחים במלחמה.

ישראל תעמוד מול כל העולם, ולא מול הערבים. הרי, כל העולם עומד מאחורי הערבים ומאיים עלינו: "על תעיזו להרוג אף אחד!", וכאשר הערבים הורגים יהודים, העולם לא שם לב לזה. ומה עלינו לעשות במצב חסר תקווה זה?

ישנם אנשים שמציעים להתעלם מכל העולם, להיכנס לעזה ולהרוס את כולה. אבל עד כמה אנחנו יכולים להרשות לעצמינו להתנהג בצורה כזאת? מחר תתקבלנה החלטות האו"ם וכל המדינות תנתקנה קשרים עימנו: שיתוף פעולה, מסחר, קשרים בנקאיים ותעשייתיים. ישראל עלולה להימצא בבידוד מוחלט, וזה יהרוג אותנו. בעולם של היום, אף מדינה אינה יכולה להתקיים אם היא אינה קשורה למדינות אחרות.

שאלה: אבל מה לעשות אם המצב הולך ומתדרדר? המחבלים נהיים יותר מתוחכמים, הם צצים מהים, מתוך האדמה, מכל מקום! אם פעם רקטות הגיעו רק לערים הדרומיות, היום הן מגיעות לכל מקום בארץ. ואתה אומר שאסור להשמיד אותם כי אנחנו נהיה מבודדים בזירה הבין-לאומית?

תשובה: אבל אנחנו לא יכולים להשמיד את עזה. כל האנשים שקוראים לזה, פשוט יוצרים לעצמם תדמית פוליטית לטווח קצר. כולם מבינים שהעולם לא יאפשר לנו את זה. הדבר ברור לחלוטין. מה ששולט בעולם – זאת דעת הקהל הבין-לאומית ולא דעת הממשלה.

והעולם כולו מביע דעה מאוחדת נגד ישראל. במצב הזה אין לנו שום פתרון חוץ מאיחוד פנימי של העם. אם אנחנו נתחיל לעבוד על היחסים בתוך החברה הישראלית, אנחנו נהפוך לדוגמה לכל העולם, והיחסים היפים הללו יקרינו לכל העולם. בצורה כזאת המצב בעולם יירגע בכל התחומים – מהמשפחה והעסקים, עד היחסים הבין לאומיים והפוליטיקה.

ולשם כך לא נצטרך לחכות עד שהחיבור של עם ישראל יבוא לידי ביטוי בצורה שלמה. ברגע שאנחנו נתחיל לעשות מאמצים לכיוון החיבור הזה, אנחנו מיד נראה איך כל העולם ואפילו האויבים, השכנים שלנו, מיד ישָנו את היחס שלהם אלינו.

מספיק לנו לשים גרגיר שומשום אחד על כף המאזניים לטובת האחדות של עם ישראל, והאויבים שלנו יוסיפו טון של גרגרים לטובת החיבור והיחס הטוב לישראל.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 421, 17.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
66 שנות ציפייה עם תקווה לעולם חדש
רצון העם בעידן המודרני
ארץ ישראל אינה בית חם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest