דף הבית / אהבה / הפילוג בישראל – שנאת חינם

הפילוג בישראל – שנאת חינם

מבחינה פסיכולוגית, אדם שלא שלם עם עצמו, לא באיזון, מתחיל לשנוא אחרים. הישראלי הטיפוסי מאוד לא מאוזן, הוא מצוי בלחצים גדולים, אפילו שהוא מראה כלפי חוץ שהכול בסדר.

איך הוא יכול להתגבר על התחושה שמכל צד מדכאים אותו? הוא מדכא אחרים, מתפרץ.

חוסר האיזון הישראלי נובע מכך שבשונה מכל עם אחר, אנו חייבים להגיע לאיזון. הפילוג בישראל יהיה תמידי, עלינו ללמוד לבנות מעליו גשרים של אהבה. וכך הפילוג יעצים את הקשר בינינו.

שנאת חינם מתגלה כשאנשים מנסים להתחבר, ומגלים בקרבם דחייה מהאחר. לא סתם מתעוררת בנו שנאה, היא מתעוררת כדי שנתחבר מעליה. בלי שנאה אי אפשר להתחבר. ככל שהשנאה גדולה יותר, כך גדלה האהבה מעליה. אהבה יכולה להיות רק על פני שנאה. כדי להגיע לאהבה ללא גבולות, דרושה שנאה. "על כל פשעים תכסה אהבה", זו נוסחת הצמיחה. איזון השנאה הגוברת על ידי אהבה.

מה יוצא לאדם מזה? הוא מגיע לדרגה של הכוח העליון, נוגע בנצח, בשלמות. בשביל מה כל הסיפור הזה? כי אנחנו רואים שהשנאה לאחר, גורמת לנו בסוף לאכול את עצמנו.

יש שיטה לעלות לרמה גבוהה יותר של חיים. האושר מצוי בבניית אהבה מעל שנאה. כמו בני זוג שרבים, ואחר כך משלימים. החיים בתנועה: מתפרצת שנאה, בונים אהבה. החיים בכוונה מזמנים לנו התפרצויות של שנאה, כדי שנלמד להגיב נכון, באהבה.

איך עוברים משנאה לאהבה? זה נושא בפני עצמו אותו נלמד בפעם אחרת. טיפ זמני: תבואו למי שרבתם איתו ותאמרו: "אנחנו מוכרחים להתחבר". לסיכום, שנאה מתגלה רק כדי שנחזק ונבסס את האהבה, שנלמד להתקשר זה לזה.

תקציר התוכנית "חיים חדשים" מס' 557, 19.4.2015

3 comments

  1. השנאה ואהבה הם ניגודים הכרחיים כמו מטען חשמלי או הבדל של פוטנציאלים היוצרים הזדמנות לשדה עבודה לאנרגיה המאפשרת את ניצול על ידי אותו גורם שיצר אותה

  2. במידה והוא הגורם, האדם מכיר את המערכת שמפעילה אותו, ומערכת זו באה לידי ביטוי על ידי היחסים שהוא מנהל עם הזולת, לכן בנית יחסים בין בני אדם כדאית שתהיה במישור של שוויון הכוונות למרות שהטבע של האדם מתנגד להן, כי היחיד תמיד מחפש להשביע את טיבעו האגואיסטי הרוצה לגבור או להרוויח על חשבון האחר, יוצר מצב של הפרדה המונע איזון. יוצא מזה מריבה הפרדה באופן טבעי המנוגד לטבע הסביבה, ובהכרח יחסים אלה פוגעים גם בסביבה וגם באדם בו זמנית. מה עושים? כי מצב זה של יחסים לאורך אלפי שנים של התפתחות הוא יוצר הרס שחיתות וקביעת מידות רעות בתוך החברה העולמית, באופן ההולך ומצטבר עד כדי כך שמשפיע רע על כולם בכל התחומים כלכלי, חברתי,בריאתיש, חינוכי, וזה יוצר מצב שהמוצר היחיד הוא, שינוי היחסים בין האדם לזולתו ובסביבתו. זאת אפשר להשיג על ידי מתן חשיבות לגורם הבונה יחסים מאוזנים בין אישיים ובהכרח בנית היחסים המאובנים יאפשר לאזן גם את הסיבה הסובבת את האדם באשר הוא ימצא כי האדם מסוגל בצורה זו המאוחדת להנהיג את העולם ובכך האלה לו הכוח המאחד את כל הדברים בעולם.

  3. שולמית אילת

    רק רצון כוונת אמת תפילה ובקשה בהתמדה לזכות באהבת חינם זה ניקין פסח .<3

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest