דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפחד שהופך ליראה

הפחד שהופך ליראה

שאלה: אתה אומר שלפני הכנס צריך להיות כל הזמן בדאגה ובפחד. כיצד ניתן לחדד את ההרגשה הזאת בקבוצה?

תשובתי: כתוב בספר הזוהר שקיימות שתי מדרגות בהשגת מטרת הבריאה.

המדרגה הראשונה היא הפחד, אך לא הפחד הפיזי הבהמי עבור עצמך, אלא היראה, הדאגה האם אוכל להשיג את תכונת ההשפעה. דווקא פחד מהסוג הזה צריך להימצא בקרבנו: "האם אני מוכן לזה?", "האם אני מסוגל?", "האם אוכל להשיג את זה?".

אם פחד כזה קיים, אז האדם מתייחס אחרת לחלוטין לחברים, לקבוצה, לכל דבר. הוא תופס את העולם באופן שונה לחלוטין. הוא חש דאגה פנימית מתמדת, הוא כל הזמן נמצא בחיפוש, בהרגשת החדות, בחיסרון מתמיד לתכונת ההשפעה: "כיצד בכל זאת למצוא אותה", "כיצד לזהות אותה"? "מהי בעצם?".

כשהוא כל הזמן נמצא בחיפוש ובמאמץ למצוא בתוכו ומחוץ לו את תכונת ההשפעה, לזהות את הדוגמאות שלה וכן הלאה, אז הוא משיג בהדרגה את תכונת היראה שנדרשת ממנו. ואז, מתוך תכונת היראה, בניסיון לגלות את ההשפעה, להרגיש אותה כדי שהיא תמלא אותו, הוא מגיע אל תכונת ההשפעה.

כלומר, הדאגה והיגיעה מהוות את הכלי, התנאי, הרצון שצריך להיות בנו כדי שנקבל לתוכו מילוי. איזה מילוי אנחנו מקבלים? – את היכולת להשפיע.

לא צריך יותר שום דבר, מפני שברגע שמופיעה אצלי הכוונה האמיתית להשפיע, מייד מתגלה לפניי האור העליון, הבורא מייד נותן לי את כל מה שיש לו. ואם אני רוצה ויכול להשפיע לו, אני מתחיל לקבל ממנו לפי מידת הרצון שלי את הכוונה להשפיע. כך מתרחש בינינו המגע, ההתעלות שלי מעל לאגו, ואני כבר עובד בתכונת ההשפעה.

ככל שאני מקבל יותר, כך אני משפיע לו יותר. אני מתמלא ונהנה מכל מה שאני מקבל מ"בעל הבית", ובו זמנית אני מרגיש איזה תענוג עצום אני גורם לו ועד כמה הוא נהנה ממני. כך אנחנו מהנים זה את זה.

זהו מצב נפלא שבו בני האדם מרגישים שהפעולות ההדדיות שלהם הם בליהנות זה את זה. יחס הדדי שכזה, כשאני עושה הכול כדי לגרום לך הנאה ואתה עושה הכול כדי לגרום לי הנאה, נקרא "אהבה". ולא משנה מי מאיתנו מקבל או משפיע פיזית, לא משנה של מי זה ולמי זה שייך. העיקר שהכוונה שלנו היא למלא זה את זה.

לא משנה שמלכתחילה לבורא יש מילוי ואצלי רק רצון. העיקר שהגענו למצב שבו על ידי המילוי ההדדי אנחנו מרגישים אהבה. והיא לא יכולה להיות נכזבת. האהבה היא מילוי הדדי.

למצב כזה אנחנו צריכים להגיע. ננסה להשיג את זה בכנס הקרוב.

מתוך השיעור הווירטואלי, 06.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להמליח על מנת להמתיק
הדאגה לפני הכנס
הדרך הארוכה אל היראה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest