דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / הפחד מעוות את תפיסת המרחב

הפחד מעוות את תפיסת המרחב

מחקר (מגזין Current Biology): הפחד יכול לעוות את תפיסת האובייקטים. הרגשות והתפיסה הם בלתי נפרדים בהכרה שלנו. הפחד משפיע על האופן הבסיסי ביותר שבו אנו תופסים את העולם שסביבנו. המסקנות האלה חשובות להבנת המהות של פוביות קליניות.

בדרך כלל, אצל אדם מתפתחת היטב היכולת להבחין מתי האובייקט המתקרב יגיע קרוב אליו, וכן היכולת להגיב על ידי התחמקות מהאובייקט או חסימתו במידת הצורך. סוג האובייקט משפיע על איך אנחנו תופסים את התקרבותו. אם אנחנו פוחדים ממשהו, אנחנו חושבים שזה יגיע אלינו מהר יותר. באיזו מידה אדם מקרב את המגע עם אובייקט מסוים, זה נקבע לפי רמת הפחד מפני אובייקט זה. לדוגמה, ככל שפחד מעכבישים חזק יותר אצל אדם, כך המגע איתם יגיע יותר מהר.

התייחסותי: כל התחושות שלנו מתרחשות ברצון לקבל תענוג, כי זאת המהות שלנו, ולכן המרחב שאנחנו חשים סביבנו הוא תוצאה של היחס שלנו אליו ולזה שאנחנו מגלים בו. אנחנו רואים רק את מה שרוצים לראות מתוך שמחה או מתוך פחד. אם האובייקט לא מרשים אותנו בשום צורה, אנחנו לא רואים אותו. זה נכון גם לגבי החושים האחרים שלנו. ורק כשנקבל את היכולת להתייחס ליקום מתוך תכונת ההשפעה, נגלה לעצמנו את החלק הנוסף של העולם, העולם העליון, ההפוך לעולם שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
האם העולם שלנו הוא עד כדי כך נורא?
תפיסת המציאות: חלום או מציאות
מדען בריטי: אנחנו חיים בעולם מדומה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest