דף הבית / כלכלה / כסף / הפגנה אלימה בוול סטריט

הפגנה אלימה בוול סטריט

ידיעה: "מאות מפגינים השתתפו אמש בהפגנה אלימה שנערכה מול הבורסה האמריקנית במנהטן, במחאה על תכנית הסיוע לבנקים, מדיניות המשכנתאות והנהגת עונש המוות. עשרות מפגינים נעצרו בעימותים עם שוטרים, לאחר שעצרו את התנועה סביב המבנה, ומנעו מעובדי הבורסה את היציאה מהבניין.

ההפגנה, שנערכה אמש סביב הבורסה האמריקנית במנהטן בכוונה "לכבוש את הוול סטריט", גלשה במהרה לפסים אלימים והובילה לגל מעצרים שבסיומו נעצרו לפחות 80 משתתפים.

אנשי הבורסה האמריקנית, שעברו שבוע לא קל בתוך הבניין, סבלו גם ביציאה לרחוב לאחר שמאות מפגינים המתינו להם ביוניון סקוור. המשטרה לא חסכה באמצעים והובילה את העצורים לאוטובוסים כשידיהם באזיקים. מפגינים אחרים שהתפרעו, ספגו ספריי פלפל לעיניהם.

לדברי גורמים במשטרת ניו יורק, השוטרים ברחוב פעלו באיפוק במסגרת פיזור ההפגה הלא חוקית, שלדברי המשטרה – משבשת את התנועה בחלקיו הדרומיים של האי מנהטן. המפגינים מצדם, נחושים להמשיך ולהפר את סדר התנועה כדי לקדם סדר עולמי חדש".

התייחסותי: הבעיות רק מתחילות, מכיוון שהמשבר עצמו עדיין לא מורגש כמערכתי, כשכל החיים "קופאים", וכל הקשרים החברתיים, הפוליטיים, הכלכליים והאחרים מפסיקים לעבוד בתיאום. וכך האנשים, שאינם מבינים את הסיבות למתרחש, מתחילים להאשים בהכול את השלטונות "ולקבוע סדרים משלהם".

רק החינוך והסברת החוקים והקשרים החדשים שמתגלים בחברה, יוכלו להרגיע את האנשים, לספק להם הכוונה נכונה, לחבר בין ההמונים ולאפשר להם לבנות יחד את הקשרים החדשים בחברה, את היחס החדש ביניהם וכלפי העולם. הבעיה הזאת תתגלה כבעיה היחידה של העולם הישן והחדש, משני צידי האוקיינוס האטלנטי. החלקים האחרים של העולם ילוו אותה, ודווקא הזעזועים וחוסר הסדר, חוסר האונים וחוסר השליטה, הם שיאלצו את הממשלות לפנות לעם ולקבל החלטות משותפות "סביב שולחן עגול".

ידיעות קודמות בנושא:
פעולת מחאה בארהʺב
ʺהאביב האמריקאיʺ התחיל
מחאה המונית בוול סטריט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest