דף הבית / כלכלה / כסף / צפוי מחסור במקומות העבודה בעולם

צפוי מחסור במקומות העבודה בעולם

ידיעה: "ארגון העבודה הבינלאומי הכין דו"ח, שבו מוצהר, שללא נקיטת צעדים מיידיים לצמצום האבטלה, המדינות ייתקלו במחסור במקומות העבודה. מספר המובטלים בעולם הגיע ל-200 מיליון בני אדם. חייבים לפעול מייד ולעודד גידול במספר מקומות העבודה, כדי לפצות על ההפסדים.

במיוחד על רקע גל המשבר השני בשנת 2012. המצב באירופה מעורר דאגה מיוחדת. המצב החברתי-כלכלי הלא פשוט בצרפת כבר הביא לניצחונם של הסוציאליסטים בבחירות. שיכורים מהצלחתם, הסוציאליסטים כבר מבטיחים לתושבים להגדיל את ההוצאות על תשלומי ההעברה (ביטוח לאומי, הבטחת הכנסה וכו').

המשבר בתעסוקה מחמיר בגלל הבעיות המבניות: שיעור אבטלה גבוה בקרב הצעירים ושיעור גבוה של אבטלה כרונית. באיטליה כל מובטל שני לא יכול למצוא עבודה במשך יותר משנה, ובדרום אפריקה – שניים מכל שלושה".

התייחסותי: כאשר התעשייה והשירותים יצטמצמו עד להכרחיות, מיליארדי בני אדם בעולם ישתחררו מהעבודה המיותרת. העובדים יחלקו ביניהם את זמן העבודה, עד שעתיים-שלוש ביום, וביתר הזמן הם יצטרכו ללמוד ולהתחנך, במקומות העבודה שלהם, או במוסדות אחרים, או בבית – אך זאת תהיה חובתם כלפי העולם, בדיוק כמו העבודה עצמה, וזה ייחשב לעבודה שלהם, מפני שבזכות הלימודים הללו העולם יגיע לתיקון, לאיזון, לגילוי השלב הבא של התפתחותו בדרך הטובה.

ידיעות קודמות בנושא:
האם הקפיטליזם נכשל? – 1
יש עבודה לכולם ולכל אחד!
שוטטות במשבר אבטלה אמריקאי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest