דף הבית / משבר עולמי / העתיד של סין

העתיד של סין

photo_rav_gh70_189.gif

שאלה: איך אתה רואה את העתיד של סין לאור המשבר העולמי?

תשובה: סין מהווה היום את החלק המתפתח בצורה הדינאמית ביותר בכלכלה העולמית הגלובלית. היא איננה סובלת מבריחת הון, אך יחד עם זאת ההאטה בהתפתחותה היא בלתי נמנעת.

על פניו, נראה כי כלכלת סין סובלת פחות מהאחרות. הרי סין מוגנת ע"י שליטה פוליטית חזקה, שוק פנימי סגור, מטבע חזק משלה, כוח עבודה זול, וקשר רופף עם קרן המטבע הבינלאומית. בסין גם נפתחות האפשרויות לצמיחה בפיתוח ולצריכה פנים מדינית, על רקע הקריסה הבינלאומית.

על הצורך בשינוי המערכת הכלכלית העולמית אמר ראש ממשלת סין וון ג'יאבאו: "יש צורך ברפורמות, שבאמצעותן נוכל ליצור מבנה כלכלי גלובלי, צודק ומעשי" – מתוך דברים שנשא ב-26 באוקטובר בטקס סגירתו של הכינוס האסייתי-אירופי בפקינג.

נוסף על כך, סין, להבדיל משאר המדינות, חוץ מארה"ב, דואגת לחינוך מדעי. 500,000 סטודנטים סינים לומדים בחו"ל, מתוכם 200,000 בארה"ב. יוצא, שחוץ מארה"ב ומסין, אף מדינה לא תצליח לפתח בסיס מדעי-טכנולוגי מוצלח במאה ה-21.

עם זאת, בכדי להפוך למעצמה במאה ה-21, במערכת העולמית הרב שכבתית, וכדי שהמוצרים הסינים ימצאו ביקוש, בהתחשב בעובדה שהכלכלה של המדינה בנויה על השקעות בינלאומיות ישירות, סין גם תצטרך לקחת בחשבון את הצורך באינטגרציה בציוויליזציה עולמית אחת.

מערכת הקשרים העתידית, תצטרך בלית ברירה להשתנות תחת שליטתו של הטבע, ולהפוך להרמונית, קשורה הדדית, אינטגראלית וגלובלית באמת, כמו גוף אחד. הפילוסופיה הסינית העתיקה, אף היא רואה את העולם בדיוק בצורה כזאת!

One comment

  1. "המשבר האקולוגי חמור יותר מהכלכלי"
    יום רביעי, 29 באוקטובר 2008, 10:34 מאת: טלי גולדשטין, מערכת וואלה! חדשות

    מממצאי דו"ח חדש עולה כי האנושות צורכת יותר ממה שהכדור יכול לספק לה. "עד 2030, נזדקק לשני כוכבי לכת על מנת להתקיים"

     

     

    ארה"ב וסין – האשמות העיקריות

     

    http://news.walla.co.il/?w=/2/1368269#section1

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest