דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / העתיד יתממש בשנת 2015

העתיד יתממש בשנת 2015

Laitman_2011-01-28_4787_w.jpg

דעתו של א. פנוב, פרופסור לפיזיקה, אוניברסיטת מוסקבה: מהפכת המידע, שנת 2050: רוב האוכלוסייה עסוקה לא בייצור החומר, אלא במתן שרות ועיבוד מידע. התפשטות המחשבים ובסיסי המידע האוטומטיים. המלחמות בין מדינות העל נדחקות לתחום הווירטואלי ומקבלות את הצורה של המלחמות הקרות.

התפרקות המשטר הטוטליטרי העולמי, הירידה החדה ברמת העימות הצבאי הגלובלי, היווסדות הרשת העולמי של האינטרנט, סיום הגלובליזציה של המידע.

משך התקופות ההיסטוריות (תקופות הזמן בין מעברי הפאזות) מתקצר בהדרגה, זאת תופעה של האצת הזמן ההיסטורי. התקופות בין המהפכות מתקצרות בהדרגה בפרופורציה אחידה ומולידות את הפרוגרסיה הגיאומטרית המתכנסת. כל פאזה הבאה של האבולוציה קצרה יותר מהקודמת פי 2.67 ± 0,15. מפני שהאבולוציה המשיכה במשך 4 מיליארדי שנה, מהיווצרות החיים ועד ימינו, היא יכולה להימשך רק זמן קצוב, והפאזה הבאה של השינוי מתרחשת עכשיו. נקודת הייחודיות הצפויה היא שנת 2015 (+15-20 שנה).

הסיבה להאצת האבולוציה של הביוספרה היא בכך, שבשינויים הגנטיים ובטכנולוגיה קיימים תהליכים שבהם יציאה של פרדיגמה אחת היא כניסתה של הפרדיגמה הבאה, והדבר מוליד את אפקט הקשר ההפוך החיובי, שגורם להאצה. הייחודיות מנבאת שקרוב לשנת 2015 (הזמן של ההיסטוריה הקיימת יגמר). ההיסטוריה תשנה את מהלכה וישתנו גם הכוחות המניעים את התפתחותנו. ההיסטוריה חייבת לעבור את נקודת הייחודיות ולהתחיל לנוע בנתיב חדש לחלוטין, הציביליזציה נכנסת ל"שרוול" החדש של ההיסטוריה.

אסון גלובלי הוא אחת מהאפשרויות. כתוצאה מתהליכי הגלובליזציה, האנושות תצטרך להתגבר על המשבר המערכתי המתקרב, שקשור למעבר לנקודת הייחודיות, כיחידה אחת. קיימות שתי אפשרויות:

  1. האנושות תתגבר על המשבר כמערכת אחידה.
  2. היא תעמוד מול אסון גלובלי.

מנגנון ההתגברות על משבר הייחודיות שונה מהותית ממשברי הציביליזציה הקודמים.

התייחסותי: המדע טוען את הדברים הנכונים, וחכמת הקבלה נותנת כללים פרקטיים להתגברות על נקודת המשבר בצורה טובה, כדי שאנחנו נשתנה, לא בעל כורחנו תחת לחץ של כוחות הטבע חסרי הרחמים, אלא על ידי ההבנה של התהליך והתיקון ההדרגתי שלנו, והתאמתנו אליו.

ידיעות קודמות בנושא:
מלכודת? לא! פריצת דרך
דעותיהם של מדענים
משבר – נקודת המעבר לחברה החדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest