דף הבית / המשבר ופתרונו / העתיד, האם באינטרנט?

העתיד, האם באינטרנט?

שאלה: אני עוסק כמה שנים בהפצה דרך האינטרנט. עכשיו, מאותו הקורס שאתה מעביר, נוצרת התחושה שזהו עיסוק חסר תועלת לחלוטין בהשוואה להפצה הפיזית. האם אפשר לעזוב את המשרה של ההפצה באינטרנט ולהתחיל לעסוק בפעולות עדיפות יותר?

תשובתי: אני לא חושב שצריך לעזוב את האינטרנט. עדיף שתנסה למצוא בו כאלה צורות ומקומות, שיהיו יעילים יותר.

לצערי, האינטרנט הופך להיות בהדרגה "אטום" יותר, מתחיל לעבור שלבים של המתה עצמית. האנשים נהיים קהי חושים, הצעירים נהיים קהי חושים, רובם מסתפקים בהודעות קצרות. צורת התקשורת עצמה מתכווננת להבעות קצרות ומוגבלות. אני לא חושב שמאחורי זה יש עתיד גדול.

יכול להיות, שתתרחש פריצה טכנולוגית ואנחנו נתחיל לתקשר דרך אמצעי קשר אלקטרוניים בכזאת צורה, שנוכל להעביר זה לזה את כל שפע התקשורת, שאינו מוגבל לא בתבנית (בפורמט) ולא בזמן. פשוט נלחץ על כפתור ונוכל לתקשר ישירות עם הרבה אנשים, עם כל מיני קבוצות, לראות את כולם ולהרגיש זה את זה כאילו שאנחנו יושבים יחד מסביב לשולחן אחד. הכול צריך להיות פשוט וקל.

אם האמצעים הטכניים יתנו לנו אשליה של תקשורת טבעית, אז לאינטרנט יש עתיד. ובינתיים הוא בכל זאת ילך וייסוג ויתנוון. האנשים יתעניינו בו פחות ופחות, הוא יתחיל לגווע. כי תחילה אנחנו התנפלנו על האינטרנט, כמו על כל חידוש, חשבנו שהוא ימלא בנו איזה שהם חללים. אך הוא אינו ממלא.

לכן, למרות הפרימיטיביות של הדור, שאינו רוצה, לא ללמוד ולא לעבוד, אנשים פשוט "רועים" באינטרנט כמו פרות בשדה, מחוסר מעש, מחוסר ברירה. אף אחד אינו מתעסק בהם, אנחנו בינתיים לא יכולים להנהיג חינוך אינטגרלי ולהעסיק אותם, וגם אין תוכניות ממשלתיות בנושא זה.

אולם בעיקרון, זה לא יימשך זמן רב. זה צריך להגיע או לפריצה טכנולוגית, ואז יהיה לנו קל יותר לצאת לאנשים ולהשפיע עליהם באופן רגשי. או שהאנשים פשוט יעזבו את אמצעי התקשורת הזה, מפני שלא ימצאו בו שום משמעות. היום כבר אף אחד לא שׂם לב לֵמה שכותבים באינטרנט. את מי מעניינת דעה של מישהו? מי קורא חמש מאות תגובות לאיזו שטות? לאנשים יימאס לא רק לקרוא, אלא גם להביע את דעתם.

אני ממליץ לא לשים תשומת לב מיוחדת לאינטרנט, ולא לחשוב שזהו עיסוק ארוך טווח. האנושות מהר מאוד תחליף אותו.

מתוך שיעור בנושא "הפצה של השיטה האינטגרלית", 17.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
האינטרנט: הראי של האנושות
האינטרנט כאמצעי להשגת המטרה
המרחב הווירטואלי עבור הקשר הפנימי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest