האגו: ידיד או אויב?

שאלה: בעבודה שלנו בקבוצה אחת, אנחנו משקיעים יגיעה רבה, אבל האגו כל פעם מתגלה מחדש ומפלג אותנו. מה עלינו לעשות? כי זה הרי מפריע להפצה היעילה שלנו.

תשובתי: אני לא מבין איך האגו יכול להפריע? מה אתה תעשה בלעדיו? אתה קיים רק בזכותו, ורק הודות לו אתה תוכל לעלות למעלה, כאשר הוא ילך ויתפח בתוכך יותר ויותר.

דווקא על ידי התעלות מעל לאגו אתה כל הזמן תגדל, בלעדיו אתה לא תשיג שום דבר. הגדילה שלו, זה סימן מובהק של הגדילה שלך.

איך אפשר להסתכל על האגו בצורה שלילית?! זהו כוח שמפתח אותנו, שבלעדיו אי אפשר היה לנער אותך, כי הרי לדקור או לעודד אותך אפשר רק דרך האגו שלך. הכול מאוד פשוט.

אסור להתייחס בצורה כזאת לאגו, כי זה הרי הטבע שלנו. כל מה שהבורא ברא, הוא ברא בהרמוניה מוחלטת. וכאשר מתגלות כל הקִנאות הפנימיות והחיצוניות, צריך להבין, שלא ניתן לעשות בלעדיהן אפילו צעד אחד קדימה! יתרה מכך, אתה יכול לשנותן בו במקום לתכונות הפוכות, זה אפשרי.

בדרך להשגה רוחנית האגו הופך ליותר ויותר גדול. יחד עם זה, הוא מתחיל להתגלות במצבים נוראיים, בצורה של כוחות מפחידים, המנוגדים לבורא.

היום הוא מתגלה במידה מועטה, בצורה של איזה שהן התרשמויות חיוביות או שליליות אפילו מבלי להתייחס למשהו ספציפי. אבל כאשר תהיה לך מטרה מדויקת יותר, אתה תראה את האגו העצמי שלך בכאלה התגלויות, כאילו שלנגד עיניך חוטפים את החברה האהובה שלך או את הילד הקטן שלך ומאיימים להרוג אותם. מה היית מרגיש במצב כזה?! מה היית עושה?!

כאשר אתה תראה את האגו העצמי שלך בכאלה התגלויות, שבהן הוא הורג את התנועה הקטנה שלך לבורא, אז זה ירכוש צורות אחרות. ועכשיו זוהי רק הקדמה.

מתוך שיעור בנושא "הפצה של השיטה האינטגרלית", 17.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
מתח באיחוד, זה חישול בדרך
במה האגו טוב?
לגדול בתוך הקבוצה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest