דף הבית / כלכלה / כסף / העשירים מחפשים מחסה

העשירים מחפשים מחסה

ידיעה: "המשפחות העשירות ביותר בעולם מנסות להגביל את הנזק מהמשבר הפיננסי כשהן מפקידות את כספן בתיקים "קטסטרופליים". הן לא מחפשות להרוויח כסף, אלא לשמור על הונן מפני המהומה הפיננסית.

בדרום אירופה, שסובלת מהמשבר הפיננסי הקשה ביותר, ובמזרח התיכון, שבו האביב הערבי הגביר את תחושת הסיכון הפוליטי, העשירים שולחים היום יותר ויותר כספים לחוץ לארץ.

המגמה מסמלת את סוף העידן שבו הטייקונים שמרו את רוב ההון שלהם בבית, בשל הרווחים הגבוהים מבועת הנדל"ן ושוק המניות, לפני שהתחילו הזעזועים".

התייחסותי: הגל הזה יעבור על כולם ו"ינקה" אותם בצורה אכזרית, אם עד אז לא יהיה לנו מספיק שכל להתחיל בעצמנו את המהפכה ההדרגתית שמכוונת לקראת האיזון עם הטבע. הרי אם לא נפעל בעצמנו, בהדרגה, הפיגור שלנו מהאיזון עם הטבע ילך ויצטבר, ולאחר מכן יגיע הפיצוץ, בצורה של מלחמה או מכה אחרת, ויבצע את ההשוואה, את התיקון של מה שאנחנו לא עשינו בעצמנו בצורה הדרגתית וחלקה.

חכמת הקבלה הציעה מלכתחילה שיטה רכה לפיתרון הבעיה: איזון בינינו (ערבות הדדית) ועם הטבע הסובב (צריכה חכמה, השתוות ואיזון). נכון להיום, אף אחד בינתיים לא מנסה להתייחס לזה ברצינות. במשך כ-10 השנים האחרונות מדענים רבים כבר גילו את הנחיצות בפעולות האלה, אך גם להם כמובן לא שומעים. רק אומרים להם: "קיבלתם את הכסף על המחקרים שלכם? – תגידו תודה". האגואיזם מנצח כל היגיון!

ידיעות קודמות בנושא:
הטייקונים יעזרו לנו?
עוגה אחת לכל המשפחה
נכונותם של העשירים לשלם תמורת שלווה לא תעזור

One comment

  1. רב יקר,
    איפה מתבטא פה ההבדל בין אדם לאדם .בין כישרון לכישרון.בין שאיפה ודחיפה של כל אחד ואחד מאיתנו.
    אותו טייקון לא שונה במאומה מאותו שחקן כדורסל מצטיין או אותו רץ אולימפי או אותו שחקן הוליווד וכ' .לכולם דחפים ושאיפות חזקות וכישרון ליישם אותם. מה עושה אדם שנולד עם יכולת ושאיפה להצלחה כזו?
    אין מצב בעולם שאפשר לבקש ממנו להרגיע את עצמו ולהיות כמו כולם,להיות בינוני (כמו שקרה בקיבוצים).
    ברור לי כי הצעד הבא של האנושות הוא עבודה דרך החיבור,הערבות ההדדית,שינוי היחס מהלבד להביחד.
    השאלה שלי…..
    איך אפשר לחבר את ההבנה הזו עם הדחיפה האדירה שמרגיש אדם למיצוי היכולות והפוטנציאל שלו,ולקבל מכך את הפיצוי והמילוי המלא ???

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest