דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / שולחן עגול נוסף בשפה הרוסית, 09.10.2011

שולחן עגול נוסף בשפה הרוסית, 09.10.2011

תנועת "הערבות" ממשיכה את סדרת המפגשים סביב השולחן העגול בשפה הרוסית. בעקבות הדיון הקודם, בו השתתפו נציגי כלי התקשורת המובילים בישראל בשפה הרוסית (ערוץ 9, NEWSru, וסטי, נובוסטי נדלי, קורסור, ערוץ 7), הגיעו תגובות והצעות רבות. הנושא של השולחן הראשון היה: תפקידם של כלי התקשורת בליכוד העם בפני האיומים שעל הפרק.

כמעט כולם מסכימים שכדי לפתור את בעיותינו המשותפות יש צורך במאמצים משותפים ובהסכמה הדדית. השאלה היא: כיצד לממש את זה, כיצד ללכד את החברה שלנו, המפורדת על ידי בעיות סוציאליות עמוקות, שניתן להשוות את חומרתן לבעיות הביטחון? האם אנחנו מסוגלים לגלות את כוח האיחוד ולהימנע מההשלכות הכבדות של הפירוד, חוסר האמון והעוינות?

הפעם הזמנו לדיון את נציגי קהילות העולים השונות. סביב השולחן העגול התאספו נציגים של קונגרס יהודי רוסיה, הקונגרס העולמי של יהודי גרוזיה, הקונגרס היהודי האירו-אסיאתי, התאחדות עולי מרכז אסיה, התאחדות עולי אוקראינה, התאחדות עולי בלרוס בישראל והתאחדות עולי קזחסטן.

נושא הדיון היה: "ישראל חזקה – מסקטוריאליות לאיחוד". שוחחנו בנושאים: מהי "ישראל חזקה" בשבילנו, במה מתבטא הכוח שלה, מדוע ישנה חשיבות גדולה כל כך לאיחוד, וכיצד ניתן להגיע אליו בפועל.

המפגש שודר בשידור חי באתר תנועת "הערבות" (www.arvut.org). תנועת "הערבות" מזמינה להשתתף באופן פעיל בהמשך הדיונים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest