דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הערבות היא עובדה קיימת

הערבות היא עובדה קיימת

בעל הסולם, "אהבת ה' ואהבת הבריות": "ועל-כן תלה הערבות על כל העולם כולו, לומר לך, שגם היחיד אי אפשר לו לבוא לגמר הנרצה, מקיום התורה והמצוות, זולת בסיוע של כל בני העולם".

וזה מאוד חשוב. אפילו המקובל הגדול ביותר לעולם לא יגיע לגמר התיקון אם כל העולם לא יגיע אליו, עד הפרט האחרון שבו. כך גם הגוף אינו יכול להיות שלם אם אפילו תא אחד לא עובד כמו שצריך. הרי מדובר על מערכת שלמה.

וזה אומר שכל העולם צריך להגיע לגמר התיקון. השאלה היא רק באיזה סדר אנחנו מתקנים את עצמנו. יש נשמות שהתעוררו בזמנו של אברהם, יש כאלה שהתעוררו בגלגולים אחרים, יש כאלה שמתעוררות היום וישנן נשמות שעדיין לא התעוררו. לכל אחד יש זמן ומקום משלו בעבודת התיקון הכללית.

"ועל כן: כל מצוה ומצוה שהיחיד עושה, נמצא מכריע את כל העולם".

כל העולם כלול בתוך האדם, והוא בעצמו כלול בכולם, וזה נקרא שכולם מיתקנים על ידו. זה מסביר לנו במקצת את החוקים של המערכת האינטגרלית, שמגלה היום את הקשר ההדדי הכולל.

"וזה אמרו "וחוטא אחד יאבד טובה הרבה", כי על-ידי החטא שהוא עושה, הריהו גורם להפחתת המשקל, כמו שאחר עומד ונוטל חזרה אותה הקטנית שהוא הניח על המאזנים. ונמצא מחזיר את העולם אחורנית".

וזוהי הערבות ההדדית. זוהי עובדה קיימת. רק שמקודם היא הייתה נסתרת מאיתנו ולכן לא היה נדרש מאיתנו לקיים את החוק הזה, ואילו היום הוא מתגלה ומציב בפנינו את הדרישות המתאימות.

יש רצוי ויש מצוי. המצוי – היא המערכת של הקשר ההדדי הכולל שמתגלה לנו, שבה כולנו נכללים זה בזה. בעל הסולם כתב כבר לפני 80 שנה שכל העולם הוא משפחה אחת. בזמנו בני האדם עדיין לא הרגישו את זה, אבל היום אנחנו מתחילים סוף סוף לגלות איזשהו קשר, אם כי עדיין לא כל כך הדוק כמו במשפחה. אבל התלות ההדדית, גם אם היא לא רצויה, כבר באה לידי ביטוי.

מיום ליום המערכת הזאת תלך ותתגלה ביתר בירור. אנחנו נראה שכל אחד משפיע על כולם ונתון להשפעת כולם. זה ייראה לנו כדבר נוראי: איך אפשר להימצא תחת שליטת כל העולם?

פשוט אין לי לאן לברוח. כלומר, אני צריך לדאוג כמה שיותר מהר לחינוך ולתיקון העולמי, ליחסים ההדדיים הטובים והנכונים בין בני האדם. אם הקשר ההדדי הנוראי הזה כבר באמת קיים, אז כולנו צריכים, מהר ככל האפשר, לעורר בכל אחד לפחות מעט רחמים, הזדהות, חמלה כלפי האחרים. הרי אנחנו מקושרים זה לזה, לטוב ולרע, וההשפעה שלנו מועברת מכל אחד לכולם ומכולם לכל אחד.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "אהבת ה' ואהבת הבריות", 03.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
על כל פשעים תכסה אהבה
החסכונות שלי – בחשבונות של אחרים
החוק הגדול של הבריאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest