דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / העץ חודר את האבן ומשתוקק לאור

העץ חודר את האבן ומשתוקק לאור

laitman_2008-11-13_6684_70.jpg

שאלה: בזמן האחרון מצטרפים המון בני אדם ללימוד חכמת הקבלה, בכל רחבי העולם ובערים השונות נוצרות קבוצות חדשות, כמו פטריות אחרי הגשם. כיצד עלינו לדאוג להן?

תשובתי: אנחנו פשוט צריכים להוות דוגמה עבורם, וכולנו יחד נגדל! אינני רואה בזה שום קושי. אנחנו יודעים שלא ניתן לעצור את החיים. כולנו ראינו כיצד העץ חודר את האבן וצומח החוצה. שום דבר אינו יכול לעצור בעדו, הוא ימצא את דרכו אל האור ויצמח.

גם כאן זה אותו הדבר. אם יתנו לרצונו של האדם קצת אור מהמקורות הקבליים המקוריים, הוא יפרוץ החוצה ויתחיל לגדול בתוכו. בני האדם ייצרו בעצמם מרכזי לימוד וחוגים, ייקחו מאיתנו דוגמה ויתפתחו. צריך רק להפיץ את הידע הזה, בצורה רחבה כמה שיותר.

איננו קובעים באילו צורות זה יתפתח בהמשך, זוהי התפתחות חופשית, צריך רק לעקוב אחר העקרונות הקבליים על בניית הקבוצה והתפתחות האדם. אנחנו רק מפיצים את החומר ואת כל השאר עושה האור העליון.

אנחנו יוצרים את החיבור הזה עם האור העליון, נותנים לאנשים ספרים שמעבירים אליהם את המאור המחזיר למוטב, והאנשים מתחילים לגדול. כך זה יהיה בכל העולם. נקווה שהצמיחה הזאת תתחיל לעלות בצורה חדה כלפי מעלה בעקומה חדה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גלות וגאולה", 14.04.2010

רשומות קודמות בנושא:
הכול תלוי רק בנו!
תיקון העולם כבר החל!
ניתנו לנו כל התנאים והאמצעים

One comment

  1. סיפור עממי.

    רבי עקיבא התחיל ללמוד תורה רק בגיל 40 והיה לו קשה מאוד אולם מה שעודד אותו שהוא ראה פעם סלע שיש בו חור והוא ניסה להבין כיצד נוצר החור בסלע, עד שהוא ראה שכל הזמן מטפטפות טיפות מים על הסלע והמים שוחקים לאט לאט את הסלע ועושים חור, אמר ר"ע לעצמו אם המים הצליחו לעשות חור בדבר קשה כל כך כמו הסלע, גם אני שאלמד תורה שהיא משולה למים אצליח לשבור את לבי הקשה כמו אבן, ואכן הוא עמל קשה ולמד תורה ונהיה לבסוף גדול תלמידי החכמים בעם ישראל.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest