דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העיקר – למצוא את הקו הנכון

העיקר – למצוא את הקו הנכון

הבעיה היא, שאפילו אם האדם לומד את חכמת הקבלה משך שנים רבות, הוא אינו יכול להבין שכל התורה מתממשת רק בקשר בין בני האדם. זה דוחה אותנו עד כדי כך שאנחנו כל רגע שוכחים את זה. אנחנו מוכנים לעסוק בכל דבר, רק לא בזה!

זהו המכשול הראשון בדרך. וכאן הכול תלוי בבניית הסביבה, שכל הזמן תחזיק את האדם בקו הנכון. אנחנו מגלים את העולם הרוחני רק בתוך הקבוצה, ככל שאנחנו מפתחים יותר את הקשר עם החברים, ודווקא הקשר הפנימי ולא החיצוני. כי העולם הרוחני הוא הקשר ההדדי בינינו.

אנחנו מפתחים בהדרגה את הקשר הזה, שלב אחר שלב, ומושכים את האור המחזיר למוטב מתוך הרצון שלנו לגלות את כוח ההשפעה הכללי, שנקרא "הבורא", ששורה שם בהסתרה. אנחנו רוצים לגלות אותו, כדי שהוא יתקן את הקשר בינינו.

ואז, בתוך הרצונות שלנו יתגלה כזה קשר בינינו, כזאת השפעה הדדית, שתהיה זהה לאור העליון, ואז הכלי והאור יהיו שווים. זה נקרא "דבקות הנברא בבורא".

אנחנו צריכים להעביר את כל הדגש של העבודה לקבוצה, לקשר בינינו, בין הרצונות והמחשבות שלנו ששייכים להשפעה ההדדית, כך שכל המחשבות, חוץ מאלה ששייכות להכרחיות, לקיום הגוף הבהמי, יהיו מכוונות לטובת הזולת. ואז אנחנו נעבור יחסית במהירות את כל השלבים עד להשגת המטרה, גילוי כוח ההשפעה או גילוי הבורא לנברא.

העיקר לכוון את עצמנו ולקבוע את קו העבודה בצורה ברורה ומדויקת: רק בחיבור בין הבריות. וזה לוקח הרבה זמן, כי העבודה הזאת היא נגד האגו שלנו. אנחנו צריכים לחוות אכזבות מהדרכים האחרות, הגישות האחרות והאמצעים האחרים. וזה לוקח המון זמן.

אך לאחר שהאדם כבר מגיע להחלטה הזאת, כלומר, לאחר שהאור מביא אותו למצב הזה ומכוון אותו לקשר בין הבריות – מכאן והלאה הוא כבר נמצא בקו הנכון.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 24.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לממש את הפוטנציאל שלך
בקבוצה תמצא את הבורא
היום שבו אתה מחליט על החיים שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest