דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העומד על הארץ בונה את השמים

העומד על הארץ בונה את השמים

בעל הסולם, מתוך המאמר "יתרון הארץ בכל הוא": "כל היסורים, שישנו בעולם הוא רק הכנה ליסורים אמיתיים, שליסורים האלו האדם צריך להגיע, אחרת הוא לא מסוגל לזכות לשום דבר רוחני, מטעם כי אין אור בלי כלי, ועל היסורים האלו, היסורים אמיתיים, נקרא זה שמרשיע את ההשגחה, שמדבר לשון הרע, ועל זה הוא מתפלל, שלא ידבר לשון הרע על ההשגחה."

אדם שמתקדם לבורא עובר דרך המון מצבים לא נעימים, אשר בסופו של דבר מלמדים אותו לא לשים לב אליהם, אלא לדעת להצדיק מעליהם את הבורא. אנחנו רואים שהחיים שלנו מלאים טעויות גורליות ונשרפים מבושה על מה שעשינו בעבר בכל רגע בחיים.

אנחנו "אוכלים" את עצמנו על כך שהיינו רעים, על כך שפספסנו כל כך הרבה הזדמנויות להתקדמות גדולה ולחיים טובים. וגם עכשיו אנחנו לא מסוגלים לנצל נכון את הזמן ואת ההזדמנויות שניתנו לנו.

לא נכון לחשוב כך. אסור לנו לייחס חשיבות למציאות עצמה ולדרך שבה אנחנו מתנהגים ומנצלים את ההזדמנויות. אלא עלינו להצדיק את הבורא על כל מה שקורה גם בתוכנו וגם מסביבנו. לא רק להצדיק אותו על כל מה שהוא עושה, אלא גם להבין שמאחורי כל התמונה הזאת מסתתרת תמונה שונה של מערכת עליונה שאליה אנחנו צריכים להידבק מעל כל הצורות המכוערות שמתעוררות לפנינו בכל רגע בעבר ובהווה.

אסור להצטער על שום דבר, כי כך אנחנו מגנים את הבורא שהוא זה שסידר את הכול! להיפך, כל התמונות הללו צריכות להישאר, ומעליהן כל פעם על ידי המאמצים שלנו עלינו לבנות יחס טוב כלפי הבורא. זאת העבודה העיקרית של האדם.

ועלינו לבנות בדיוק אותו היחס לא רק כלפי האירועים הרעים, אלא גם כלפי האירועים הטובים. כי הם מגיעים מלמעלה ואין לנו שום סיבה להתייחס אחרת לרע או לטוב. לא חשוב מה הבורא מציג לפנינו וכיצד זה מצטייר בתוך האגו שלנו. אלא דווקא הדברים המושכים לאגו שלנו, כמו הצלחה, הישגים או אפילו פעולות של השפעה, כל אלה הם סיבה לפנות לבורא ולשייך אליו את כל הפעולות הללו כהכרחיות. אנחנו היינו צריכים לעבור את כל זה, כולל האירועים הרעים, הטובים והנייטרלים, כדי לבנות יחס טוב לבורא.

על ידי העברת תשומת הלב שלנו מהפעולות עצמן, מכל הערכים, כל האירועים בעבר, בהווה ובעתיד, להנהגת הבורא הטוב, אנחנו הופכים את תמונת העולם משלילית לחיובית, מצורה שקרית שנקראת "העולם הזה" לצורה של "העולם הבא". אם אנחנו בעצמנו רוצים לראות את כל האירועים הנוראיים ביותר או השמחים ביותר, כטובים, אם אנחנו רואים את הכול רק באור ה' כטוב, אז על ידי זה אנחנו מקרינים את כל האירועים באור הפוך ומתוכם בונים את התמונה הראשונה של העולם הרוחני.

ואז אנחנו רואים שיש יתרון גדול ברצון לקבל שלנו שמצייר לנו את הכול בצורות הפוכות, כ"עזר כנגדו". לכן נאמר, "יתרון הארץ בכל הוא". ואם אנחנו מתייחסים כך לאגו שלנו אז אנחנו יכולים לבנות מעליו את השמים.

מתוך ההכנה לשיעור, 07.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מי קובע את פני העולם?
מדידת העולם המושלם עם סרגל עקום
להצדיק את הבורא על פי העובדות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest