דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ספר הזוהר, הוא נשא של מידע רוחני

ספר הזוהר, הוא נשא של מידע רוחני

שאלה: בזמן קריאת ספר הזוהר אנחנו מסתכלים על אותיות עבריות על רקע לבן ומרגישים את הכוח שלהן. אם הזוהר יתורגם לשפות אחרות, האם הכוח הזה יישמר?

תשובתי: האותיות של ספר הזוהר אינן קדושות, כלומר אינן נושאות אנרגיה רוחנית מסוימת. את האנרגיה הרוחנית מקבל אדם, שדרך הסמלים האלה (כי זה לא אותיות, אלא סמלים) מתקשר עם המקור הרוחני שלהם, עם המהות שלהם.

לכן זה לא משנה באיזו שפה כתוב הספר, ובאיזו צורה האדם יתפוס אותו. העיקר, שהוא יתפוס אותו כנושא של המידע הרוחני ויבין שהוא צריך להתכוונן בצורה נכונה עליו.

בזמנו אני התעניינתי מאוד בנושא ודיברתי על זה הרבה עם הרב"ש. אני זוכר, שהתפלאתי מאוד כאשר הוא אמר: "מה זה משנה? הספר הזה יכול היה להיות כתוב גם בשפה האנגלית. רק שאת המפתח לקשר בין הנשמה שלי והנשמה הכללית, מלכות דאין סוף, העבירו לנו לא דרך השפה האנגלית, אלא דרך ארמית ועברית".

שתי השפות האלה היו בשימוש בבבל העתיקה עוד מימי אדם. מה גם שהן הלכו בזוג, כיָשָר וחוזר. למעשה הן קרובות מאוד ומסוגלות להביע תכונות רוחניות, מפני שהמקובלים העבירו לנו דרך חילופי האותיות והמילים את כל המידע הרוחני. ספר הזוהר עובד עם זה הרבה מאוד. כל הבעיה היא בהעברת המידע.

כי אם לא היינו נמצאים בהסתרה של הבורא, אז לא היה לנו שום צורך באותיות. הייתי מרגיש את מה שהוא מרגיש. ולא היה שום צורך באותיות, במילים, בצלילים, בשילוב של צבעים, שום דבר, כי זה היה מורגש ישירות בלב שלי. תשימו לב, איך לעיתים קרובות קשה לנו להביע את מה שאנחנו מרגישים אפילו בשפת האֵם. כי כל המילים זה העברה חיצונית בלבד.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 07.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סודות קריאת הזוהר
הקוד של ספר הזוהר
מהו המכשול בינינו לבין ספר הזוהר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest