דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / העולם שלנו הוא תחנת ביניים

העולם שלנו הוא תחנת ביניים

laitman_2008-08-21_0594_wp.jpg

שאלה: מהי העזרה שלי בתיקון האדם אם אני מסביר לו את הרעיון של אברהם?

תשובתי: לפני שלושת אלפים וחמש מאות שנה כל האנושות הייתה חיה בבבל, חלק מהאנשים הבינו שבלתי אפשרי להמשיך לחיות כמו קודם. המשבר שהתפתח חייב אותם לחפש תשובה על השאלה מדוע ולשם מה הם חיים? כל החיים שלהם נהרסו והם הגיעו לבלבול גדול. בבל של אותם הזמנים הייתה אימפריה גדולה, כשלושה מיליון תושבים. חלקם (קרוב לחמשת אלפים אנשים) הבינו שקיים בטבע תהליך כלשהו, נוסחה מסוימת של התפתחות החומר.

בתוך החומר נמצא כוח ההתפתחות שמניע ומעביר אותו דרך כל דרגות ההתפתחות ובסופו של דבר מביא אותו לדרגת הקיום הבאה.

כל העולם שלנו הוא תחנת ביניים כלשהי. אנחנו מגיעים לכאן, מבצעים את העבודה שלנו ועוברים הלאה. חלק מהבבלים גילו זאת והבינו שאפשר לעשות את המעבר מכאן לדרגה אחרת של הקיום האנושי ביחד עם דרגות הדומם, הצומח והחי שמצטרפות לדרגת האדם.

מדובר על רצונות. אנחנו רואים רק רצונות ופועלים רק בתוכם. כל חומר הבריאה הוא רצון לקבל, כולל הדומם, הצומח, החי וגם מהות האדם. הם הבינו שחייבים לשנות את השיטה של פעולת החומר, להביא אותו להתאמה עם הכוח העליון שמנהל אותו, כלומר עם הטבע שבתוכו אנחנו נמצאים.

אנחנו יכולים להיות מנוהלים ישירות על ידי הטבע ויכולים להימנע מזה ולרצות להיות כמו מקור הטבע. זה כל ההבדל.

heb_o_rav_hashivut-afatza_2014-04-10_lesson_pic19

אני יכול להיות נפעל בצורה אגואיסטית על ידי מקור כלשהו, שהוא הבורא. אם אני קיים בצורה כזאת, אז אני נמצא בהרגשת דרגות הקיום של הדומם, הצומח והחי, ודרגת האדם חסרה לי.

דרגת האדם היא כאשר אני מוחק את כל מה שאני מקבל מהבורא ונעשה כמוהו. זאת דרגת קיום שונה לחלוטין. לא דומם, צומח או חי, אלא הדרגה הרביעית, דרגת האדם.

העיקרון החשוב הוא, שאני יכול לקבל כל הזמן מהבורא, להיות נפעל על ידו וזאת צורת הקיום הראשונה. אבל יכולה להיות גם צורת קיום שנייה, כאשר אני לא רוצה סתם להתקיים לפי פקודות הבורא שמפעיל את האגו שלי. במקרה כזה אני לא מכנה אותו "בורא", אלא אני מכנה אותו "פרעה", ה"אחוריים" של הבורא. אני רוצה להידמות לבורא ולהיות כמוהו. לשם כך אני מבטל את שליטתו, לא מסכים עם הפעלתו. זאת מהפכה אמיתית בתודעה האנושית. לגילוי כזה הגיעו חלק מהבבלים וקיבלו את הגישה הזאת. הם ראו שהחיים דוחפים אותם לזה. הבורא מחייב אותם בהדרגה, שולח להם בעיות, משבר והרגשה רעה.

היום אנחנו שוב נמצאים כמו בבבל, החיים נעשו גרועים. והבעיה היא, שאנחנו כמו הבבלים העתיקים לא מכירים את הבורא. גם אז, רק קבוצה קטנה ידעה שכנראה שפעולת הטבע הזאת מכוונת ומקורה בכוח העליון. היום עלינו ללמוד להבין זאת בעצמנו ואחר כך ללמד את כל העולם.

מתוך שיחה על "חשיבות ההפצה", 10.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כוח העלייה של שיטת אברהם
נקודה לחיבור של הבורא עם המלכות שלו
יש לבורא שיגעון – להיטיב לנבראיו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest