דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עננים כבדים מעל גבול מצרים

עננים כבדים מעל גבול מצרים

מאמר של הרב"ש, "בא אל פרעה – ב'":

"והמציאות היתה שם, כל מה שהיו בונים היה נופל. שהכוונה היא, שכל מה שהיו בונים לעצמם איזה בנין בעבודה, אז באו המצרים, היינו המחשבות זרות של המצריים, והרסו כל עבודתם. זאת אומרת, שכל עבודתם, שהיו עובדים עם כל כוחם להתגבר ולעבוד עבודת הקודש, הכל נבלע בארץ. וכל יום ויום היו צריכים להתחיל מחדש. והיה נדמה בעיניהם, כאילו אף פעם לא היו עוסקים בעבודת הקודש. ועוד יותר מזה, אלא כל פעם, שהיו בדעתם, שצריכים ללכת קדימה, אז ראו, שלא זו בלבד, שלא היו מתקדמים, אלא הלכו אחורה, כי תמיד היו מתעוררות להם שאלות חדשות בענין "מי ומה"."

אלה השאלות הידועות של פרעה: "מי ה' אשר אשמע בקולו?", ו"מה העבודה הזאת לכם?". והשאלות כל פעם נהיות יותר ויותר כבדות, ואם האדם מתקדם, אז מיום ליום הוא רואה את עצמו פחות ופחות מוצלח. אבל צריך לקבל את זה כנתון בטוח להתקדמות: כך זה קורה עם כל אחד ואחד בזמן ההתקרבות ליציאה ממצרים.

דווקא מפני שהאדם משקיע המון מאמצים, אז מראים לו עד כמה שהוא לא מצליח. לכן אין שום סיכוי להתקדם אם האדם לא מתחזק על ידי הלימוד, הרב, הקבוצה. וזה נוגע גם לגברים וגם לנשים. אין בזה שום הבדל ביניהם, התהליך הוא אותו תהליך.

מתוך שיעור על המאמר של הרב"ש, 16.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה ללא כוונה, זו גם כן עבודה
שערי הגאולה
רק נס יכול לעזור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest