דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / העולם שלנו הוא העתקה

העולם שלנו הוא העתקה

מחקר: התיאוריה על כך שהיקום הוא הולוגרמה, מתבססת על ההנחה שהמרחב והזמן בכל היקום אינם רציפים, הם מורכבים מנקודות בודדות, פיקסלים, ובגלל זה אי אפשר להגדיל את המיקוד (זום) של היקום עד אין סוף, לחדור יותר ויותר עמוק אל תוך ליבם של הדברים. כשמגיעים לקנה מידה מסוים אז היקום נראה כתמונה דיגיטלית באיכות נמוכה – מעורפלת, מטושטשת, מתפוררת לנקודות. מזה יוצא שלא קיימת מציאות אובייקטיבית.

רק נזכיר שהולוגרמה זה צילום תלת מימדי, שנעשה על ידי לייזר. כדי להכין אותה, החפץ המצולם חייב להיות מואר על ידי האור של הלייזר. ואז קרן הלייזר השנייה מתחברת עם האור המוקרן מהחפץ, יוצרת תבנית התאבכות (תופעה פיזיקלית המאפיינת גלים, ובה הסכום של כמה גלים יוצר גל בעל תבנית חדשה) שיכולה להירשם על סרט הצילום. הצילום המוכן נראה כמו התחלפות של קווים כהים ובהירים. אבל ברגע שמאירים את הצילום עם קרן לייזר, מופיעה תמונת תלת מימד של החפץ המקורי.

תלת המימד היא לא התכונה היחידה היוצאת דופן של ההולוגרמה. אם נגזור את ההולוגרמה עם תמונה של עץ לשני חלקים ונאיר אותה עם קרן לייזר, בכל חצי נראה את התמונה של אותו העץ באותו הגודל. אם נמשיך לגזור את ההולוגרמה לחתיכות יותר קטנות, על כל אחת מהן נראה את התמונה של אותו החפץ השלם. להבדיל מהתמונה, בשונה מתמונה רגילה בהולוגרמה, כל חלק מכיל מידע על החפץ בשלמותו אך עם ירידת הבהירות ביחס המותאם לגודלו של החלק.

העיקרון של ההולוגרמה, "הכול בכל חלק", מאפשר לנו לגשת לשאלת ההתארגנות בצורה חדשה. המדע התפתח עם הרעיון על כך שהדרך הכי טובה להבין זה לחקור את המרכיבים. ההולוגרמה מראה שאם אנחנו נחתוך משהו שעשוי בצורת הולוגרמה, אנחנו לא נקבל את החלקים שמהם זה מורכב, אלא נקבל את אותו הדבר בדיוק אבל יותר קטן.

ואחרי זה גילו שבתנאים מיוחדים, האלקטרונים מסוגלים לתקשר אחד עם השני בצורה מיידית, ללא קשר למרחק ביניהם. אבל מצאו את ההסבר לכך: הפרדה היא אשליה. תתארו לכם אקווריום עם דג. אבל אנחנו יכולים לצפות בתמונה רק משתי מצלמות שנמצאות מלפנים ובצד של האקווריום. כשאנחנו צופים במסכים, אנחנו רואים שני דגים – על כל מסך דג אחד. אולם לאחר מכן אנחנו מגלים קשר בין שני הדגים שעל המסכים: כשדג אחד מסתובב, השני גם משנה את הכיוון, תמיד בהתאם לדג הראשון. ואתם תחשבו שדגים מייד מתקשרים זה עם זה.

יחסי הגומלין שהם מעל האור, בין החלקיקים, מראים לנו על כך שקיימת רמה יותר עמוקה של המציאות, הנסתרת מאיתנו, במימד יותר גבוה משלנו כמו בדוגמה על האקווריום. אנחנו רואים את החלקים האלה כנפרדים רק בגלל שאנחנו רואים רק חלק מהמציאות. אלו לא חלקים נפרדים, אלא חלקים של איחוד יותר עמוק, שכנראה גם כך הולוגרפי ובלתי נראה. כך גם היקום שאנו רואים הוא העתקה, הולוגרמה, אחת מהדרגות של האבולוציה האינסופית.

מתוך העיקרון של ההולוגרפיה יוצא, שהמרחב והזמן הם אינם קו בלתי נפסק ומהווים מכלול של מיקרו-אזורים, קוונטים מרחב-זמן.

הערה: זה נעים לגלות שכל המחשבות הכי חדישות של החוקרים, הן בעצם המחשבות העתיקות של המקובלים…!

ידיעות קודמות בנושא:
העולם שלנו הוא הסתברותי
מולטיוורס (MULTIVERSE) קבוצה של יקומים
בעולם הזה הכול יחסי!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest