דף הבית / משבר עולמי / העולם מצפה לנס

העולם מצפה לנס

ברגע שאנחנו מתחילים לשים לב קצת יותר למה שקורה בעולם, אנחנו מייד מגלים את חוסר ההבנה, חוסר האונים, ואי היכולת להבין את הסיבות למה שמתרחש סביבנו. כשאנחנו מחפשים באינטרנט מידע על העולם ועל עתידו, על השינויים שמתרחשים בו, אנחנו מגלים שבני האדם נמצאים במצב של אי ודאות, חוסר בהירות, בלבול ומבוכה.

מדובר כאן על אנשים חכמים שיודעים לבצע חישובים נכונים, בעלי ותק רב, כלכלנים, פוליטיקאים, מדענים. כולם מודים פה אחד שהגענו למצב שבו איננו יודעים מה לעשות הלאה. ניתן גם לראות חוסר אונים מוחלט בהתנהגותן של ממשלות המדינות המובילות בעולם.

לראשונה בהיסטוריה נצפית תופעה מהסוג הזה. בדרך כלל תמיד מצאנו איזשהו מוצא מהמצב שנוצר, והאנושות התקדמה בהתאם להשקפת העולם האגואיסטית: מה כדאי לעשות כדי שיהיה טוב יותר? לשם המטרה הזאת התחוללו בחברה מהפכות והתפתחה הטכנולוגיה. בימינו כל זה כבר אינו מסייע לצאת מהסבך שאליו נקלענו.

וכאן אנחנו מגיעים למושג "סגולה" (כוח נפלא). אנחנו נמצאים לפני שלב חדש בהתפתחות ואיננו תופסים אותו לא בחושים ולא בשכל. גם ניסיון החיים העשיר שצברנו אינו עוזר לנו כאן. הדרגה הבאה נסתרת מאיתנו לחלוטין. כדי לעלות אל הדרגה הזאת, דרוש לנו כוח מיוחד שנקרא "סגולה".

זה באמת מפליא. אותה האנושות שפסעה אל המאה העשרים ואחת לאחר התפתחות כה ארוכה, לאחר המוני גילויים מופלאים של המוני החכמים בכל הדורות, פתאום אומרת שהיא זקוקה לאיזשהו כוח נפלא.

דווקא בשלב הזה, אותה החוויה, ושמה "קבלה", מתגלה לנו. היא מתארת את המצב שאליו עלינו להגיע. אך המצב הזה כרגע נראה לנו לגמרי בלתי מציאותי, מפני שהוא הפוך לחלוטין ממצבנו הנוכחי. במצבנו העתידי, כולנו צריכים להיות מאוחדים באהבה במקום בשנאה, ולחיות באיחוד במקום בבדידות ובדחייה הדדית. עלינו להתקיים בקשר הרמוני בינינו, כמו חלקים במערכת אחת.

חכמת הקבלה אומרת שאין לנו מוצא אחר. בכל מקרה נגיע לכך, או תחת השפעת מכות אינטנסיביות, או שנשתדל להגיע לכך בעצמנו. הכול תלוי בדרך שנבחר לעצמנו, אולם המצב הבא כבר נקבע מראש.

ולכן, אם לא נלך בהרמוניה ושיתוף יחד עם הכוח הטוב, אותו הכוח יזמין בנו כאלה לחצים, כאלו מכות, שיחייבו אותנו להתקדם. וזה בהחלט יכול להגיע עד כדי מלחמות אטומיות ותוצאות קשות אחרות. חכמת הקבלה אומרת לנו שהיא יכולה להביא אותנו לאותה הדרגה בדרך נעימה, מלאת חוויות, כמו הרפתקה. לכן אני מאוד מקווה, שאנחנו נמצאים בתחילת ההתפתחות הנכונה והטובה.

מתוך ההרצאה הפתוחה בבית "קבלה לעם" – פתח תקווה, 11.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מבט אל האלף השביעי
כל העולם יתמלא וידע את הבורא
ולמרות שעיניי לא רואות…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest