דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / העולם מציאות או דמיון – חלק ב'

העולם מציאות או דמיון – חלק ב'

"אולם, גם בהמציאות הגשמי, הערוכה נגד חושינו, נמצאים גם כן דברים ממשיים, אף על פי שאין לנו שום תפיסה ודמיון בעצמותם, כמו "האלקטרו", ו"המגנט", ודומיהם המכונים בשם "פלואידום". עם כל זה, מי זה יאמר, שהשמות הללו אינם ממשים, בשעה שאנו מכירים בסיפוק גמור את פעולותיהם. לא איכפת לנו כלל, מה שאין לנו שום תפיסה בעצם הנושא, דהיינו האלקטרו בעצמותו." (בעל הסולם, "מהותה של חכמת הקבלה")

אכן נכון הדבר, אנחנו לא מבינים מה זה חשמל או מהות של תופעת טבע אחרת, אנחנו רואים רק את התוצאות שלהן.

למשל, אנחנו יודעים כיצד לעבוד עם חשמל, אם אלקטרו-מגנטיות, אנחנו משתמשים בהם טוב מאוד בחיי היומיום, למעשה איננו יודעים מה זה. אבל זה לגמרי לא מפריע לנו להשתמש בחשמל. אנחנו ממשיכים לנצל את תופעות הטבע הללו, מבלי שאנו מתארים לעצמנו את מהותן. אנחנו מבינים שאין לנו ידע לגביהם.

האם אנחנו יודעים מה זה כוח המשיכה, למרות שכל אחד מרגיש אותו על עצמו? תנסו לקפוץ ותראו מה זה. אנחנו מודדים את הכוח, לומדים כיצד להתגבר עליו. אבל מהו הכוח עצמו? מה מהותו? מאיפה הוא מגיע? איננו יודעים. בדיוק כמו עם כל תופעות הטבע.

בעל הסולם כותב שהידע שלנו אודות התופעות הללו והתגלותן מספק אותנו לחלוטין. ואין לנו צורך ביותר מזה כדי להשתמש בהן. מבחינתנו העיקר זה להשתמש בהן. אבל את מהותן הפנימית אנחנו לא משיגים, מפני שהטבע ברא אותנו כאלה. אנחנו משיגים רק את התוצאות מהן בהרגשות שלנו ולא יותר מכך.

אנחנו כמובן יכולים להרהר בדבר, היה מעניין לו ידענו מאיפה מגיעים המגנטיות, החשמל, כוח המשיכה ותופעות אחרות בטבע. אבל הן כולן נסתרות מאיתנו לחלוטין. אנחנו מהווים בסך הכול מעין מכשירים, שבהם מתגלות התופעות הללו ואת הופעתן והתגלותן אנחנו מרגישים.

מתוך שיעור וירטואלי, 15.09.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest