דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העולם הבא לא נמצא מעבר למצֵבה

העולם הבא לא נמצא מעבר למצֵבה

במשך אלפי שנים האנושות דמיינה לעצמה איזה שהם חיים לאחר המוות, אבל למעשה "העולם הבא" נקרא "המדרגה הבאה".

בכללות, ישנם חמישה "עולמות": אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה. כל אחד מהם מתחלק לחמישה "פרצופים" ובכל "פרצוף" חמש ספירות. סך הכול הם יוצרים 125 מדרגות, שכל אחת מהן גם כן נקראת "עולם". מדובר על איזה "מקום" ברצון לקבל שלי שנמצא בהתייצבות מסוימת בכל מיני התכונות שלו.

בסופו של דבר, אני "מיוצב", אני נמצא במצב הנוכחי, ואז אני מרגיש ומבין, ותופס וחי לפי אותם ההגדרות והערכים והראייה ושיטות הבירור שאופייניים למדרגה הנוכחית. המדרגה הזאת, היא עולמי, "העולם הזה". במדרגה הזאת נמצאים כולם, כולל המקובל הגדול ביותר, שגם כן נמצא במדרגה הזאת בדרגות דומם, צומח וחי של קיומו.

המצב הזה ניתן לנו מלכתחילה. אף אחד לא שאל אותי אם אני רוצה להיוולד כאן.

אבל אני יכול להוסיף למצב הנוכחי את המדרגה הבאה, שנקראת "העולם הבא". כמו שכתוב: "עולמך תראה בחייך". כלומר, אני צריך לקבל אותו כאן ולא "לאחר המוות". לכן חכמת הקבלה נקראת "גילוי הבורא לנברא בעולם הזה". במדרגה של "העולם הזה" אני יכול לגלות את הבורא. גילוי הבורא נקרא, לגלות עוד אחת מ – 125 מדרגות. כך אני משיג אותו, החל מהמידה הקטנה ועד למידה המלאה.

לכן, "העולם הבא" יתגלה אם אני מהפריטים שהוכנו על ידי, אבנה את הדמות של כוח ההשפעה. ואז בתוך אותה הדמות, ברצון להשפיע החדש שלי אני ארכוש תחושות חדשות, תפיסה חדשה. וזה יהיה "העולם הבא" שלי, אחת מ – 125 מדרגות.

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה" של בעל הסולם, 05.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
טיסה לעולם הבא מבלי לזוז ממקומך
שינוי יסודי של השקפת עולם
אם לא תתנתק מהישן, לא תקבל חדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest