דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הרגע החשוב ביותר בהיסטוריה של העולמות

הרגע החשוב ביותר בהיסטוריה של העולמות

בעל הסולם, מאמר "תורת הקבלה ומהותה":

"שמח אני שנבראתי בדור כזה, שכבר מותר לפרסם את חכמת האמת."

אדם הראשון היה הראשון שגילה את המהות של המציאות הכללית, שאנחנו חיים באיזו בועה מסוימת, שמרגישים רק את החיים האלה ואת עצמנו, ללא שום מטרה רצינית שהייתה נמצאת מעל להיבטים של קיום החיים ה"בהמיים": להיוולד, לחיות ולמות, שוב ושוב.

לזה אנחנו מוסיפים את הפנטזיות שלנו על העולם שלאחר המוות, טעות מאוד מרה מצידנו, ממש טעות גדולה של האנושות, שמצפה לעוד משהו מהדרגה הנוכחית. בסופו של דבר, קשה מאוד לתאר את כל המוגבלות של האדם, את כל הבלבול שבו הוא שקוע.

אבל מימי אדם הראשון והלאה חלק מהאנושות החל לגלות את האמת. והאמת היא בזה, שאנחנו יכולים לפתוח את החושים הנוכחיים המוגבלים שלנו, יחד עם השׂכל שעומד מאחוריהם. אפשר לפתוח דלת שמובילה החוצה מהעולם שלנו ש"מצויר" בתפיסה של חמשת החושים שלנו. בנוסף אליהם אפשר לרכוש חמישה חושים רוחניים חדשים שפועלים בכוח ההפוך, במקום על מנת לקבל, על מנת להשפיע.

אבל זה התגלה לחלק קטן של האנושות. יש תהליך מיוחד, וכל האנושות מתקרבת לאט לאט לגילוי הזה, להבנה שאנחנו צריכים לעלות למדרגה רוחנית גבוהה יותר עוד בחיים האלה. דווקא כך מגדירה חכמת הקבלה את המטרה, גילוי הבורא לנבראיו בעולם הזה.

שלבי ההתפתחות של האנושות הם מאוד איטיים. כמו שכותב בעל הסולם, נדרשים להם מיליארדי שנים להתפתחות היקום, מאות אלפי שנים להתפתחות "האדם הגשמי", ואלפי שנות התפתחות של "האדם הרוחני", שזה מתחיל מאדם. מהתקופה שלו עברו חמשת אלפים שבע מאות שנה, עד לאותו הרגע שהופיעה האפשרות להסביר את המתרחש לכולם ולמשוך את האנשים להתפתחות לדרגת ה"אדם", הדומה לבורא.

ולכן בעל הסולם שמח מאוד, שמימיו והלאה אפשר לפתוח את החכמה הזאת. אנחנו התפתחנו מספיק בדרגה הנוכחית ועכשיו יכולים להתחיל להתפתח בדרגת ה"אדם".

הגיע רגע מיוחד שלא היה כמוהו בהיסטוריה. התהליך השתלשל מעולם אין סוף דרך כל העולמות, עם שלבים של שבירות והכנות, ואחר כך דרך כל התהפוכות ההכרחיות שבעולם שלנו, כדי להגיע לנקודה הזאת.

אנחנו צריכים להכיר בחשיבות של התקופה שבה אנחנו חיים, ועוד יותר מזה, חשיבות ההתעוררות של כל אחד אישית. זה דורש מאיתנו אחריות וגישה רצינית. בהיסטוריה של כל העולמות, ומכל שכן בעולם הזה, אין רגע יותר חשוב מאותו הרגע שבו אנו נמצאים עכשיו.

מתוך שיעור על המאמר "תורת הקבלה ומהותה" של בעל הסולם, 05.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חכמת הקבלה מתגלה
בחירה בין שתי הקיצונייויות
ההיסטוריה חוזרת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest