דף הבית / חינוך, ילדים / העולם האכזר הזה

העולם האכזר הזה

laitman_20_wp.jpg

שאלה: נניח שאספנו אנשים לקבוצה של החינוך האינטגרלי, עליהם לעבור מספר שלבים, להכיר ולעבור את שלב ההתגוננות. ברוסיה השלב הזה תופס מחצית מזמן הלימוד, מפני שאנשים לא בוטחים אחד בשני. יש להם ניסיון רב של השפעה שלילית של החברה על האדם. וכדי שאדם ירפה, יבטח ויאמין שלא מאחלים לו רע, לשם כך דרוש זמן. מה יכול למלא את הזמן הזה?

תשובה: מאוד קשה לעבוד עם אנשים שכל פעם מחדש יוצאים אל העולם האכזר הזה. הם מרפים באופן חלקי בתוך הקבוצה, אך עבורם זה כמו משחק שמאפשר להם ליטול "כדור" ולהירגע לפרק זמן.

הם מבינים שהם באים לקבוצה רק לצורך הרפיה ולא כדי להשתנות. הם לא יכולים להרשות לעצמם להשתנות, אחרת הם יהיו חסרי אונים בתוך העולם האכזר הזה. הם יהיו כמו ארנבון קטנטן ורך בין זאבים ושועלים, כך שזו בעיה גדולה.

צריך ליצור אווירה פנימית בתוך הקבוצה. והקבוצה צריכה להיות גדולה יחסית כדי להחזיק את האדם בתוך הגבולות שלה. הוא צריך להרגיש את תמיכתה גם בבית, גם בעבודה, דרך טלפונים, הודעות טקסט וכו'. זאת אומרת שהאנשים צריכים כל הזמן להימצא במצב של ערבות הדדית, חייבים לתמוך אחד בשני, לדאוג לאווירה הפנימית שנוצרת כאשר אנחנו מעצבים מעצמינו חברה קטנה.

החברה הזאת למעשה יכולה להיות מלאכותית. מה זה משנה? הרי טוב לנו בתוכה. זהו סוג של מקלט פסיכולוגי.

בנוגע לרוסיה, אני סבור ששם ניתן לשנות הכול בצורה מהירה, מכיוון שהאנשים מוכנים לכך. הם לא מחולקים לפי מעמד אלא חילקו אותם באופן מלאכותי. בתוכם עדיין מתקיים מה שנקרא "העבר הסוציאליסטי", הוא עדיין בעל עוצמה מסוימת, בעוד שלכאורה מדובר על חופש ושוויון.

לכן אילו היה אפשר להוריד את החיצוניות השלילית הזאת, שמאוד חשובה, וש"נשפכת" החוצה מתוך אמצעי התקשורת ובמיוחד מתוך מה שנקרא "התרבות", אז אני חושב שהיה אפשר לעשות זאת מהר. אנשים צברו פוטנציאל שלילי כל כך חזקֿ, שהיו שמחים לקבל משהו שונה לחלוטין.

מתוך שיחה מס' 8 על החינוך האינטגרלי, 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קבוצה מאוחדת
הנפש הרוסית המסתורית
לאזן את הרגש על ידי הידע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest