דף הבית / המשבר ופתרונו / העולם בונה גדרות

העולם בונה גדרות

הערה: בזמן שספינות חלל חורשות את מרחבי היקום, העולם בונה גדרות. כך למשל, דונלד טראמפ המועמד למשרת נשיא ארה"ב מבטיח: "אני אבנה גדר באורך של 1600 ק"מ ובגובה של 12-10 מטר בינינו לבין מכסיקו", השטחים של ספרד שגובלים בשטחה של מרוקו מובדלים ממנה על ידי גדרות, יוון בנתה ועוד ממשיכה לבנות גדרות בגבול עם תורכיה, הונגריה מקיפה את עצמה בגדרות תיל כדי שהמהגרים לא יכנסו לשטחה, אוקראינה ניסתה להקים גדר בינה לבין רוסיה, וישראל שכידוע בונה גדרות סביב המדינה בינה לבין הפלסטינים.

תשובתי: זוהי מגמה מעניינת מאוד. בסוף המאה ה-20 אף אחד אפילו לא חשב על זה, והמאה ה-21 מאופיינת בזה שאנחנו בונים סביב הגבולות שלנו "חומות סיניות גדולות". כולם מתחילים לגדור את עצמם זה מזה, אנשים רוכשים נשק, מסתגרים, מתקינים דלתות משוריינות, מתקינים חלונות משוריינים. זוהי תגובה טבעית של האגו שמתפתח. הגענו למצב שבו האגו מרגיש אינדיבידואלי לחלוטין, הוא רוצה לחוש ביטחון, מסופק, ומסוגל להגן על עצמו ולהינצל מהתנכלויות של זרים.

שאלה: הקמת גדרות בין המדינות, זו גם השאיפה של האגו לגדור את עצמו ולהיבדל?

תשובתי: בוודאי, אני רוצה להיות בעל הבית במדינה שלי. לפני כמה שנים היה גל של פתיחת גבולות, ולזמן מה הם כביכול נעלמו, אלא שעכשיו חזרו לזה שוב, ויש עוד גבולות כאלה שכבר לא ניתן לחצות אותם או לדלג מעליהם.

שאלה: אתה חושב שבתוך המדינות יופיעו מחוזות שונים או שחלוקה כזאת כבר לא תהיה?

תשובתי: אני סבור שיהיו חלוקות, מפני שבעולם נצפית מגמה של הופעת מדינות רבות. היום על פני כדור הארץ יש יותר מדינות מכפי שהיו מלפני 100 שנה. זוהי מגמה מעניינת מאוד, שצריכה להראות לעולם עד כמה מצד אחד הוא נכנס לאינדיבידואליות קיצונית, ומצד שני, הטבע "ינער" אותנו ויאלץ אותנו להתאחד, מפני שהכיוון הכללי שלו הוא שנהפוך להיות כפר אחד קטן, וכולנו יחד ננוע במגמה של מגורים משותפים, אזרחיים אנושיים.

מה שברור הוא, שאיננו יכולים לעשות זאת ללא חינוך מחדש של האדם, מכיוון שאנחנו אגואיסטים, והחלוקה בינינו היא תוצאה משבירת הנשמה הכללית לחלקים. אנחנו כולאים כל חלק יותר ויותר חזק בתוך עצמו כמו גולם, ואילו הטבע, להיפך, מכה בנו, כדי שנתחבר ונתקרב זה לזה. מצד אחד המגמה הזאת של הטבע תמשיך ללחוץ עלינו עד שנתחבר לנשמה אחת כללית, ומצד שני, אנחנו נתנגד לזה בכל כוחנו , דבר שיביא לייסורים עצומים ולתנאים נוראיים. בכך שאנחנו גודרים את עצמנו בגדרות, נקבל הכרה באפסיות, בקיצוניות ובסופיות של האגו שלנו שהביא אותנו לזה ואז נצטרך "לפוצץ" אותו. אז בני אדם יראו ויגלו, שרק חכמת הקבלה, חכמת החיבור והאיחוד, יכולה להציל אותם ולמנוע את המשך ההדרדרות לייסורים.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 3.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest