העברה מאדם לאדם

הרב עומד קדימה, רואה רחוק קדימה ומכוון את התלמידים. אבל אם לתלמיד יש דעה משלו לגבי ההתפתחות שלו ותיקון העולם, אז הוא כבר רב לעצמו. הוא לא יכול להישאר תלמיד ולהיות סבור, שהרב טועה בכיוון ההתפתחות. הוא לא יכול לקבל מרבו השגה רוחנית, אלא יכול רק לקבל ידע תיאורטי, חכמה. בדרך כזאת הוא לא לומד תורה, היינו אמצעי, הוראות, איך להגיע לתכונת ההשפעה.

לימוד זה נקרא קשר עם יותר עליון, על ידי כל מיני פעולות. זה בכלל לא תלוי בשכל, נאמר, "לא החכם לומד". על ידי הקשר עם הרב, התלמיד מקבל ממנו את כוח ההשפעה.

כוח ההשפעה מועבר בערוץ פנימי, כי זו לא פילוסופיה ולא מדע תיאורטי. לכן כל אחד יכול לקבל את הכוח הזה, גם הכי טיפש וגם הכי חכם. המעבר שלו תלוי אך ורק בפעולות ההכרחיות שהאדם מבצע כלפי הסביבה, מכניע את עצמו ומגדיל את רבו, מתחבר עם הקבוצה, כדי שכולם יחד יתקשרו עם רבם שמהווה נציג של המדרגה היותר עליונה, ומקבל ממנו את התיקון. כך זה קורה בכל מדרגה ומדרגה.

אם התלמיד עולה, אז גם רבו עולה עימו, ואם התלמיד יורד, אז וודאי שרבו יורד עימו. מפני שזה לא מצבו האמיתי של רבו, אלא כפי שהוא מצטייר בעיניי התלמיד, הכול כלפי האדם המשיג.

כאשר האדם רק מגיע ללמוד, אז תחילה הוא לא מבין את כל זה. צריך להמתין, עד שהוא יתחיל להקשיב. וזה יכול לקחת אפילו מספר שנים. אבל כאשר הוא מתחיל סוף סוף לשמוע, הקבוצה חייבת לעזור לו, אחרת זה יכול להתפרשׂ על פני עשרות שנים. החברים צריכים להסביר לו שאי אפשר להגיע להשגה רוחנית, אלא רק מאדם לאדם, ורק בתנאי שביניהם קיים קשר ומגע פיזי, כלומר כאשר אפשר לראות, לשמוע, להרגיש, להבין, איכשהו להשפיע זה על זה, לבצע איזה שהן פעולות, להימצא בקשר ובאינטראקציה הדדית. כך זה היה מסודר מדורי דורות ועד היום, ולא יכול להשתנות, מפני שזו העתקה משורשים רוחניים.

והפלא של המדרגה האחרונה הזאת, של העולם הזה, הוא בזה, שעל ידי הפעולות הגשמיות שלי אני עושה לו נחת רוח, מכניע את עצמי, נקשר אליו, נדבק אליו על ידי איזו עזרה גשמית, ועל ידי זה אני מקבל ממנו גילוי רוחני.

לכאורה, כיצד זה יתכן? – אבל אני יכול להשקיע מאמצים באותה הדרגה שבה אני מסוגל להשקיע, כי אני לא יכול אחרת. אני בינתיים לא מבין מה זאת השפעה, אין לי כוונה "על מנת להשפיע", אבל ברמה הפיזית אני יכול לפעול, וזה בינתיים מספיק.

מתוך שיעור על המאמר "מאמר לסיום הזוהר", 05.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להלוות קצת שלמות
חיבור עם העליון דרך חיבור עם שווים
מבחן על מסירות לרוחניות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest