דף הבית / חינוך, ילדים / הסלקציה השלילית של הקפיטליזם

הסלקציה השלילית של הקפיטליזם

דעה: (מתוך הבלוג של איליה סמירנוב).

סלקציה שלילית קיימת בכל המדינות הקפיטליסטיות, מפני שהקפיטליזם מתבסס על העיקרון "אדם לאדם זאב". בכדי לשרוד בלהקת זאבים, אתה צריך להיות זאב.

הקפיטליסטים אומרים, שהשוק יעמיד את כל הדברים במקומם, היד הנסתרת של התחרות תסדר הכול, העיקר לא להתערב בפעילות השוק.

ישנה בכך מידה מסוימת של אמת: אם אתה קפיטליסט, אז עליך להתחרות ולשם כך עליך להיות יעיל. כלומר עליך להרוויח יותר מהמתחרים, כי מי שמרוויח יותר יש לו יותר אפשרויות לתחרות.

אולם, ככל שהקפיטליסט מרוויח יותר, כך מחמירים התנאים של העובד הפשוט. למשל, ישנם שלושה קפיטליסטים שמייצרים את אותו המוצר באותם התנאים ומשווקים באותו השוק. בכדי לנצח בתחרות עליהם לייעל את הייצור, כלומר להוריד את הוצאות הייצור עם שמירת היקפו הנוכחי:

1. להעביר את פס הייצור למדינות העולם השלישי שבו עלות העבודה היא נמוכה יותר.

2. לרכוש חומרי גלם באיכות ירודה ולהשלים אותם על ידי תוספי טעם.

3. להאריך את משך יום העבודה ולשלם פחות מיסים בעורמה.

אולם התחרות היא תמידית, וכל אחד יצטרך לעשות את כל מה שעשו האחרים קודם לכן בכדי לשרוד. זאת מערכת הסלקציה השלילית. החזק, יותר נכון, הערמומי, המנוול ביותר, שמוכן לעבור על כל חוקי המוסר בכדי להרוויח יותר – הוא זה ששורד. החיים הם מלחמה, ובזמן מלחמה כל האמצעים כּשרים.

מה איכפת לקפיטליסט מחיי העובד, המשפחה והילדים שלו? הוא קנה ציוד חדש הודות לניצול, וכעת יכול לפטר מחצית מכוח האדם כדי לצמצם את עלויות הייצור. אם אתה לא תאכל, יאכלו אותך. מערכת כזאת מביאה למונופול בענף, בשוק, בשלטון, מונופול על האמת, ומונופול בעולם.

ובכן, מי שהכי חסר עקרונות מבין כולם, הוא מקבל את המונופול. ולאחר מכן, מגיע משהו עוד יותר גרוע כתחלופה – הפשיזם, ואז כל מי שלא מסכים, נשלח למחנות ריכוז.

תגובתי: חוק הטבע אינו מתחשב ברצונות שלנו, אלא משנה אותם. במקום הקפיטליזם מגיע המשבר שלו, משבר חיצוני בכל תחומי החיים וגם משבר פנימי – שינוי בכיוון החיים של האנשים.

רק במקרה של הצלחת החינוך האינטגרלי של ההמונים, על ידי הפצת שיטת החינוך האינטגרלי, אפשרי מעבר חלק. אחרת, המעבר לחברה אינטגרלית באמת יתרחש דרך הפשיזם, כפי שכתב בעל הסולם עוד לפני מאה שנה.

ידיעות קודמות בנושא:
לא תתאפשר חברה ללא תחרות
נחיצות ותחרותיות
מה יהיה לאחר הקפיטליזם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest