דף הבית / אקטואליה / הסכמה ללא פשרות – חלק ג'

הסכמה ללא פשרות – חלק ג'

פִּיוּס

כיום, במסווה של "דמוקרטיה", אנו נדונים למריבות, איבה ופילוג אינסופיים, למעשה, זו לא דמוקרטיה, אלא ארגז חול של ילדים שנותר ללא השגחה של מבוגרים. תאר לעצמך למה זה יהפוך אם לא ילמדו את הילדים נורמות, יסודות של חיי חברה ואינטראקציה חברתית –  ולא לימדו אותם.

כולנו צריכים לבחון מחדש את החברה ואת מקומנו בה. כולנו צריכים לדאוג שסכסוכים בלתי נמנעים לא יגיעו לקרבות, כדי שהחזקים לא ישחקו את החלשים, כך שאף אחד לא יישאר בלי עזרה, זו האחריות המשותפת שלנו. ואת זה צריך ללמוד, לא כל כך עם המוח כמו עם הלב.

אחרת, פוליטיקאים ואלה שעומדים מאחוריהם "אחראים" לתוצאות והתוצאות ברורות – העולם צולל לתהום של מחלוקות, אך אנחנו ממשיכים לבחור בהתמדה במנהיגים שרודפים אחרי "הקו הנכון היחיד" הקו האמצעי – חברה משולבת בוגרת – נראה עבורנו רף גבוה מדי, "מוטב שננסה להכריח אחרים לחיות בדרך שלנו" לאנשים יש את הדחף האגואיסטי בדמם לשלוט על אלה שלא מסכימים איתם או להשמיד אותם, לפחות מבחינה מוסרית – גן ללא גננת …

כתוצאה מכך, סדקים יבקעו בכל מדינה, בכל העולם – ולא ישאירו אף אבן שלמה. לא טראמפ, ולא ביידן, אף אחד מהשליטים הנוכחיים לא יוכל להשתתף בבניית העולם החדש, ומערכות יחסים חדשות. ה"דינוזאורים" הללו יחריבו את העולם הישן ויעזבו את המקום ועכשיו עלינו להבין מה אנחנו רוצים מהמנהיגים שיחליפו אותם.

לא עוד לכופף את האחר או לחפש פשרות שלא ניתנות למימוש, יש צורך להעלות את החברה לרמה שבה האמת נולדת מעל מחלוקות, רמה שבה מחלוקות מופיעות כקווי עלילה בפעולה משותפת, תפקידים שאנו "משחקים" על מנת לחשוף באופן מלא יותר את התמונה הכוללת של האחדות בקו האמצעי.

כל מה שמפריד בינינו יכול להפוך לטוב אם נלמד לבנות גישה כזו בינינו ולהתקרב ויהי מה, ואז, כמו בסוף סרט מצויר יתגלה ה"פאזל", נגלה שתכונות נפרדות ומונוכרומטיות של המציאות משולבות לפתע לתמונה צבעונית, שלמה ובלתי ניתנת לחלוקה. לא יהיו בה איחוד, פירוד, התעלמות מהבדלים, תספורות אחידות שמתאימות לכולם, הצללה על חלקים מסוימים הבלטת אחרים, כל מה שיש יתמזג בצורה הרמונית בשאיפה יחידה לערבות הדדית.

כן, בחברה כזו יהיו גם ויתורים, אבל כבר לא מאולצים, אלא רצוניים, אנושיים, שמחים, לאחר ויתור על משהו, כל אחד מאיתנו לא מתפשר על האמת שלו, אלא להפך, עולה לאמת משותפת יחד עם האחרים, זו חברה אחרת לגמרי וחיים אחרים.

זהו מדע הפיוס האמיתי, אותו עלינו לממש יחד.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest