דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסימן לשׂכל מפותח זה הדאגה לזולת

הסימן לשׂכל מפותח זה הדאגה לזולת

כל ההתפתחות כדי להפוך להיות "אדם", הדומה לבורא, מתרחשת בזכות כך שאני מחליף את הרגשות והשׂכל הגופניים שלי, לעליונים, רוחניים. אני רוצה להפוך להיות דומה לבורא, להשתמש בשׂכל וברגש כדי להידמות לכוח העליון. במידה הזאת אני יוצר קשר עם הכוח העליון, מקבל כוח חיצוני ומתחיל לפתח את עצמי.

זה כבר לא כפי שהיה בדרגות ה"דומם", ה"צומח" וה"חי" שבתוך האדם, כשעבדתי רק עם השׂכל והלב שלי וחוץ מזה לא היה לי שום דבר. אלא במידה שאני משתוקק בעזרת השׂכל והרגש שלי להידמות לעליון, אני מקבל ממנו כוחות, ויכול לדרוש ממנו התפתחות מכוונת עבור הרגש והשׂכל שלי.

כלומר, איני רוכש שׂכל מניסיון החיים במישור העולם הזה, איני משנה את הרצון שלי בעזרת השׂכל כדי להרוויח בתוכו יותר עכשיו או מאוחר יותר, כפי שעושים החכמים שבעולם הזה, אלא אני משנה לגמרי את צורת העבודה שלי.

את הרגָשות והשׂכל הגופניים, הבהמיים שלי, אני משאיר בדרגת ההכרחיות הנחוצה ולא יותר מכך, רק כדי לספק לעצמי הכרחיות בחיים, ומתחיל לפתח בתוכי שׂכל ורגשות רוחניים. רוחניות מסמלת את הדאגה לטובת הזולת.

כמובן שזה שונה לחלוטין ממה שהיה לי קודם, ואני צריך להתחיל להתעלות מעל הטבע הישן שלי. החל מההחלטה הזאת והלאה, אני אדרוש מהכוח העליון לשנות אותי.

עד אז, אני בכלל לא פניתי אליו ולא הרגשתי. אבל כדי לאפשר לי לפנות אליו, קיימים בעולם הזה בני אדם מיוחדים שניתן להם הקשר עם הכוח העליון. הם עיבדו ושינו את הרצונות, המחשבות והשׂכל שלהם, וכתבו על אותו התהליך שעברו בזכות האור העליון.

והנה, אני קורא על התהליך שדרכו האור, על ידי השפעתו, העביר את האדם, ורוצה שיקרה לי אותו הדבר, אני רוצה להיכלל באותו התהליך, באותה הפעולה, להידבק לסיפור שלהם. כי הם הרי מספרים על הרגָשות שלהם, על איך זה עובד ופועל, אֵילו שינויים מתרחשים בהם. ואני גם כן רוצה לחוות פעולות כאלה. באותה המידה שבה אני משתוקק לעבור בעצמי שינויים מסוג זה, אני מעורר את האור שמתחיל להשפיע עליי.

פעולת האור מתגלה בחיבור עם האחרים. אם עד עכשיו פיתחתי את הרצון לקבל האישי שלי ואת השׂכל שעזר לי לנצל את האחרים, אז עכשיו אני צריך להתפתח מעל זה, כדי להתחבר עם האחרים. רק בחיבור שלי עם האחרים יתגלה האור. ולהיפך, כאשר האור יתגלה, הוא יאפשר לי להתחבר עם האחרים.

אני רק צריך לרכוש רצון, כדי שבזמן קריאת הספר, אני אבין וארגיש שמדובר בו על חיבור. וכאשר האור יתגלה הוא יתגלה בדיוק כפי שמתואר בספר, ויממש את החיבור בינינו. רק על החיבור הזה מספר הספר ולא על שום דבר אחר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 06.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מלאך המחטט בפח
תביא את מחצית האין -סוף שלך
דרושים בעלי בית טובים עבור הלב שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest