מלאך המחטט בפח

Laitman_2011-09_6649.jpg

אנחנו צריכים להשתדל לתאר לעצמנו יותר ויותר נכון את מה שאנחנו רואים, במקום החיצוניות לראות פנימיות. אני והמורה שלי, הרב"ש, היינו דנים לפעמים על הכוחות שאנחנו רואים מאחורי תמונת העולם הזה.

פעם ראינו ברחוב סוס שאכל מפח הזבל, ופתאום הרב"ש אמר לי: "תסתכל, זה מלאך!". אני התפלאתי, כי אני הרי לא ראיתי שום דבר חוץ מסוס שאכל שאריות מזון מהסעודה שלנו. ולמחרת התחלתי לדרוש ממנו יותר על מה שהוא אמר, בניסיון ללמוד כיצד לראות מאחורי העולם הזה כוחות פנימיים.

אם אני רואה תמונה שמתמקדת ברשתית העין שלי או בחלקו האחורי של המוח, אז כך מצטיירים לי הכוחות, כמו על מסך מחשב שמתחברים לאיזו צורה. אבל הצורה הזאת אינה קיימת בפני עצמה. יש בה צורך רק כדי שאני אוכל להיאחז במשהו ולתפוס. אבל למעשה, זהו ביטוי של יחס, של מי שנותן לי, שמשפיע עליי באמצעות דבר כלשהו.

ישנם כאן שלושה מרכיבים: המשפיע והשפעתו עליי שמזמינה בי צורה כלשהי. דרך הצורה הזאת אני צריך לחזור עכשיו בחזרה להמשפיע, כדי להבין מה הוא רוצה ממני בכך שמראה לי צורה כזאת? אם אני רואה לפניי סוס, אז מה הבורא רוצה לומר לי בכך שמראה לי אותו: מהו שילוב הכוחות, מה היחס שלו אליי, לאיזו תגובה הוא מצפה ממני? כיצד אני צריך להתייחס אל הסוס הזה ודרכו אל המשפיע, למי שמראה לי את הסרט הזה? כל זה צריך ללמוד.

אנחנו רואים עכשיו עולם בצורת תמונה חיצונית ולא את התוכן הפנימי. להיפך, זה מאוד עוזר לנו ולא נעשה כדי לבלבל אותנו בכוונה כפי שאנחנו חושבים לרוב. זה דווקא עוזר לנו להשׂיג את התפיסה הרוחנית! כי אנחנו צריכים לתת יגיעה כדי לעבור מהצורה החיצונית לצורה הפנימית.

אני מבטיח שאם תתחיל "לחדור" פנימה לתוך החברים ולראות את ה"נקודות שבלב" שמקושרות ביניהן, אז תתחיל להבחין שכל העולם שלפניך מסודר באופן זהה. אתה תבין שבני האדם הם לא דמויות חיצוניות, אלא רצונות, "חבילות" של אנרגיה. הם כולם נמצאים באיזה שהם יחסים ביניהם, ואתה יכול להשפיע עליהם והם עליך. אתה תראה לפניך כוחות ולא גופים!

אנחנו גם היום כבר מתייחסים לאדם כאֵל איזה כוח ומדברים על מהותו. אבל צריך לחדור קצת פנימה. ודווקא זה שאנחנו רואים את העולם לא בתיאורו הרוחני, אלא החיצוני, כל הזמן נראה לנו על הפער עד כמה אנחנו עדיין לא השׂגנו דבקות עם הסביבה.

באותו הרגע שבו אנחנו נדבקים לסביבה, משׂיגים מגע ראשון, כל הבלבול הזה מייד נעלם. אתה רואה בני אדם אבל מתייחס למהות שלהם ולא לדמויות החיצוניות. בדומה לפסיכולוג טוב, שכשהוא מסתכל על בני האדם הוא מייד רואה את מהותם, הרצונות, המחשבות, הנטיות, הסטיות שלהם.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 05.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לראות את העולם דרך הרצונות
לאורך המסלול של האור
עולם הרצונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest