דף הבית / אקטואליה / הסיבה לשריפות הענק בעולם

הסיבה לשריפות הענק בעולם

שאלה: נראה שנכנסנו לעידן של שריפות ענק מהסוג שראינו בקליפורניה, טורקיה, ברזיל, יוון ועוד הרבה מדינות באגן הים התיכון. האם יש קשר בין כל השריפות האלו? למה פתאום העולם עולה בלהבות?

תשובתי: הטבע לא מסכים עם  האדם שבא וכובש אותו.

שאלה: במה בא לידי ביטוי הכיבוש של האדם, ואיך עליו לנהוג עם הטבע?

תשובתי: האדם עושה בטבע מה שהוא רוצה. עליו לאהוב את הטבע, לאהוב את האדמה, את האוויר, לאהוב הכול. במקום לשמור על הטבע ולטפל בו, האדם מסתכל על השטחים שעל פני כדור הארץ וחושב איך לנצל אותם יותר ויותר.

שאלה: אני לא מבין מה הכוונה לאהוב את האוויר, את האדמה. איזה יחס יש לך לאוויר או לאדמה?

תשובתי: תאר לעצמך שהאדמה והאוויר מרגישים את האהבה שלך. כמו שהחי והצומח ובני האדם מרגישים, כך גם האדמה והדומם מרגישים זאת. יש בכך כוח מיוחד שהוא היסוד של הכול. האנושות לא תוכל להמשיך כך, אנחנו נצטרך לשלם וביוקר. הגענו למצב שבו לפי התפתחות האדם על פני כדור הארץ, עלינו לתת דין וחשבון על ההתייחסות שלנו לטבע. ניתן לנו כדור קטן, מקום מיוחד עם תנאים מיוחדים, ואנחנו הורסים אותו בכל דרך אפשרית. אנחנו כנראה עדיין לא מבינים שאנחנו תלויים בו, אז הוא יראה לנו עד כמה אנחנו תלויים בו ואז לא תהיה לנו ברירה.

שאלה: מה המסר של הטבע כשהעצים נשרפים?

תשובתי: הטבע עושה הכול כדי ללחוץ עלינו ולהביא אותנו למצב שלא נוכל לברוח לאף מקום, שניאלץ להשתנות, להשתפר, לתקן את עצמנו ולהתחיל להתייחס אליו בצורה נכונה. כמה זמן זה ייקח? לטבע יש זמן. כמה זה יעלה לנו? בטבע אין חשבון עם זה. אבל אנחנו נצטרך לסבול, לעבור את כל הצרות והבעיות, עד שנבין איך עלינו להתנהג נכון.

 

 

מתוך ישיבת כתבים, 17.8.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest