דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הסופיות של המדע

הסופיות של המדע

הערה: ביו פיזיקאים אומרים שאדם משכיל במדע שואל בסך הכול שלוש שאלות: כיצד היקום נוצר, כיצד נוצרו בו החיים, וכיצד החי למד לחשוב.

התייחסותי: כמובן, עבור מדענים אלה שאלות רציניות. חכמת הקבלה מסבירה הכול בצורה פשוטה מאוד. הכוח העיקרי בעולם שלנו, האור העליון, יצר רצון הפוך לו יש מאין. אותו רצון זו הבריאה שנבראה ממה שקודם לכן לא היה קיים, מפני שלפני כן רק אור עליון אחד היה ממלא את כל הבריאה.

שאלה: באור עצמו אין רצון?

תשובתי: באור יש רצון אבל זהו רצון של השפעה ואהבה, רצון להשפיע, לתת, ומה שהוא ברא זה רצון לקבל שהתפתח תחת השפעתו. האור יצר את הרצון לקבל מאורגניזמים שונים. מהפשוטים ביותר ועד למורכבים ביותר, כשכולם מקושרים הדדית ביניהם ומהווים מערכת אחת יחידה, גוף אחד שמתרבה ומשתכפל לתת מערכות שונות לפי ארבע בחינות הטמונות באור עצמו. האור מפתח בהדרגה את הרצון ההתחלתי שנברא עד למצב שבו הוא מתחיל לחשוב, להבחין ולהרגיש ואפילו מתחיל לעצב את עצמו באופן עצמאי כדומה לאור. עבור מקובלים אין כאן שום דבר חדש ואילו עבור מדענים כמובן שזה מהווה בעיה שהם לא יכולים לפתור.

שאלה: כלומר, הם לא יכולים לבדוק זאת מבחינה הגיונית?

תשובתי: לא, בשום צורה. המדע כבר הגיע לתודעה שהוא בעצמו סופי, מפני שכל מה שאנחנו מקבלים, מבינים ותופסים, אנחנו מרגישים דרך "מסנן" של התכונות שלנו והן מוגבלות. איננו יכולים לעמוד מול מסנן ולהרגיש אור טהור, מפני שכל הרצונות והמחשבות שלנו נוצרים על ידי אותו מסנן. אותו אור עליון שברא אותנו אינו מושג על ידינו מפני שאנחנו משיגים רק את מה שאנחנו מרגישים דרך המסנן.

חכמת הקבלה מסבירה לנו כיצד ליצור "אנטי-מסנן". כלומר, חכמת הקבלה מסבירה לנו באיזה אופן עלינו לתפוס, להבין ולקבוע קשר עם האור העליון שקיים לפני המסנן, כאשר אנחנו נמצאים מאחורי המסנן של כל התכונות והכוחות שלנו. לשם כך עלינו להפוך את תכונת הקבלה ההתחלתית שלנו לתכונת השפעה ואז נתחיל לגלות בתוכנו את האור העליון, את האנרגיה העליונה, את מחשבת הבריאה ואת השכל העליון וכך נוכל "לתפוס" אותו. כלומר, עלינו ליצור בתוכנו דגם זהה לאור העליון, מפני שאי אפשר ״לקפוץ״ מעל למסנן. חכמת הקבלה מובילה אותנו לכך שנבנה בתוכנו דגם של כל היקום, של כל הבריאה.

שאלה: המסנן קיים רק כדי להחליש את האור ולאפשר לנו לתפוס אותו בהדרגה?

תשובתי: כן, אלה הן חמש או עשר הספירות שמחלישות את האור העליון, "בולעות" אותו ומעבירות לנו אותו. אנחנו יכולים לבנות בתוכנו מערכת זהה שתשפיע את אותו אור עליון דרכנו החוצה, על כך בנויה חכמת הקבלה. לכן, הכול נמצא בתוך האדם והכול יכול להיות מושג. כשבני האדם נשארים במסגרות הטבע הטבעי שלהם אז בוודאי שהם נתקלים ב"קיר", אבל בסופו של דבר כולם יבינו שאנחנו סופיים, שהידע שלנו סופי ושאין מוצא. כך האנושות תבין בהדרגה שהפתרון נמצא בחכמת הקבלה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 9.6.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest