דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסופה "סנדי": ארה"ב נגד הטבע

הסופה "סנדי": ארה"ב נגד הטבע

שאלה: הסופה "סנדי" מותירה אחריה לא רק הריסות, אלא "ויברציה" מסוימת באוויר. הרי היא נגעה במיליוני בני אדם, אילצה את ליבם לפעום בתדירות גבוהה. איזה מסר הם יכולים לקבל מזה?

תשובתי: קודם כל, אני לא מחכה מהם לחשבון נפש שקשור בהשגחה העליונה: "למה זה קורה לנו? מה עשינו? מה לא עשינו?", כאן לכל אחד יש חשבונות משלו.

אבל באופן כללי, האמריקאים צריכים להבין – משהו קורה עם ארה"ב. פעם היא הייתה חלום, דוגמה לדמוקרטיה, חיפוש אחר משהו טוב יותר.

למרות כל אותו הלכלוך שמביא האגו שלנו, לא חשוב במה הוא נוגע – היה גם משהו טוב. אבל החיובי מזמן הסתיים כשהוא הפך לניצול של כל העולם לצרכי האמריקאים, שבנוסף לכך גם גאים במצב שנוצר.

בזמן האחרון התופעה הזו הגיעה למימדים כאלו שבנסיבות הנוכחיות לאמריקה אין זכות קיום.

יוצא, שאם בכל מה שאתה עושה אתה גורם נזק לאחרים, זה רק כדי להוסיף לעצמך עוד קצת רווח, אפילו אם למעשה אתה לא זקוק לזה.

גישה כזו לא מתקבלת על הדעת, הרי היא הפוכה בהחלט לטבע ואינה מובילה לתיקון.

ההשגחה העליונה מקבלת את כל צורות ההתנהגות האנושית, המאפשרות להפיק מוסר השכל, להסיק מסקנה נכונה, להבין מה טוב ומה רע.

אך החוגים השולטים בארה"ב עברו את הגבול הזה בקיץ שעבר, כשהם התחילו בישראל את ה"אביב הערבי", כשהם רצו לארגן את חיסולה של מדינת ישראל על ידי מהפכה. בכל המתרחש הרגשתי וראיתי את זה במו עיניי.

הם נוטעים בעמם את הרעיון על כך, שלישראל אין מקום על המפה. זאת הכוונה של ההנהלה, מלבד מספר אנשים מבינים – לשנות את דעת הקהל לכיוון הזה. ובכך הם מושכים את הקרקע מתחת לרגליים של עצמם.

אם ימשיכו במגמה הזו, אנחנו לפתע נראה באיזו פתאומיות יכולה לקרות התפוררות. הרי התשתית המפותחת והמשוכללת בטכנולוגיה מהווה דווקא את המקום החלש, אם תהרוס אותה לא יישאר כלום.

לדוגמה, מה שווה ניו-יורק ללא הרכבת התחתית התוססת, שמביאה מיליוני אנשים לעבודה? המודרניזציה הטכנולוגית, היא מטבע בעל שני צדדים.

היא סימן להתפתחות, ובאותה העת גם לפגיעות. באותו האופן, צורות החיים האלמנטריות יכולות לשרוד בתנאים הקשים ביותר ואורגניזמים מפותחים ומסובכים יותר חלשים בפני האיומים. ולכן ניתן בקלות רבה לנענע את היסודות של האדם המודרני.

האמריקאים לא מבינים מהם חוקי הטבע.

היום, בהתאם לתוכנית הכללית, כל מדינה שרוצה בשגשוג של עצמה צריכה לעזור לעם ישראל בתיקון.

כמובן שצריכים ללחוץ על העם הזה, אחרת לא יצא כלום. אך הלחץ זהו רק אחד התנאים, שביחד עם האחרים צריכים לעורר את עם ישראל לפעולה: "אתם חייבים לבצע את התיקון, זה מה שאנחנו מצפים מכם". בצורה אידיאלית בדיוק כך צריך להתרחש התהליך.

אבל האמריקאים פועלים בצורה הפוכה, ובעצמם חוסמים לעצמם את ה"אינפוזיה", "חותכים את הענף שעליו הם יושבים". בצורה כזאת הם לא ילכו קדימה, אף על פי שעכשיו נדמה להם שהמצב משתפר. הוא לא ישתפר. המספרים יכולים להיות נפלאים, הרי "הבועה" מתנפחת כבר עשרות שנים, אך גם לנקב אותה לא ייקח זמן רב.

אני צופה מצבים קשים בארה"ב. כמובן שהיא תנסה להעביר את הכובד שלה על שאר העולם, כפי שהיא עושה את זה כבר שנים רבות. אך, בכל זאת, למדינה יהיו קשיים גדולים מאוד אם הגישה תישאר אותה גישה. אני מקווה שהיא תשתנה אם בבחירות ינצח מיט רומני. ואם לא, המצב יהיה גרוע מאוד – באמת תתגלה "דרך הייסורים".

את כל זה אני אומר מעמדתה של תוכנית הבריאה בלבד, בלי לערב בכך שום שיקולים אחרים.

מתוך שיעור לפי מאמר "מתן תורה", 31.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
הדמעות לא יעזרו
לצידו של מי אתה?
האם האדם הוא בעל הבית של העולם?

One comment

  1. שלום לרב היקר, כאשר קרתה הסופה נכנסתי במהירות להסתכל באתר שלך ורציתי באמת לראות את התגובה שלך לגבי מה שקרה, וקראתי את מה שאמרת וכמה שזה נכון, באמת שום דבר לא קורה סתם בחיים האלה איך הכל מנוהל מלמעלה
    תודה רבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest