דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / הסוד העיקרי של היהודים, פרק 47

הסוד העיקרי של היהודים, פרק 47

מתוך ספרו של מיכאל ברושטיין "הסוד העיקרי של היהודים"

תאים "קומוניסטיים"

"אף על פי שהחומר החי הקיים בביוספרה זניח מבחינה כמותית, מבחינה אנרגטית הוא נמצא במקום הראשון." (ורנדסקי, "חשיבה מדעית כתופעה פלנטרית").

שכבה דלה של חומר חי מכסה את פני כדור הארץ כולו. כיצד זה קרה? האם יתכן שזה קרה בגלל שמרכיבי החומר החי נמצאים ביחסי גומלין ביניהם ולא רק מחוברים ביניהם?

"כל מרכיב נפרד דואג לעצמו. מהות האבולוציה הוא חיבור בין המרכיבים המפורדים שדואגים לעצמם. הם מתחברים לגוף אחד ומתחילים לפעול לטובת הכלל." (אליזבט סטוריס ד"ר לביולוגיה, "הביולוגיה של הגלובליזציה").

ובכן, האבולוציה מתקדמת לקראת איחוד. השאלה היא, מתי התחיל התהליך ה"חברתי" הזה?

"היכולת של התאים לעבור ממקום למקום ולהיות ביחסי גומלין ביניהם לפי כללים מסוימים, מאפשרת היום למדענים לדבר על "התנהגות חברתית" של התאים. יתכן, שבתחילת התהוות החיים, לפני ארבעה מיליארדי שנה, התרחש על פני כדור הארץ תהליך הדומה לשיתוף פעולה המתואר לעיל בין תאים דומים." (פרופ' י.פנוב "בריחה מבדידות", 2001).

נראה, כי היכולת ליחסי גומלין פעילים, או ליתר דיוק, לשיתוף פעולה (שהופיע משום מקום) מבדילה בין החי לדומם.

"והדבר החשוב ביותר הוא, שהתאים לא סתם משתפים פעולה ביניהם, אלא הם דואגים לכל הגוף ביחד. הם פועלים לטובת הכלל ומשאירים לעצמם רק את מה שנחוץ לקיומם. בעצם, עקרון פעולתם ממחיש את העיקרון הקומוניסטי הנודע "כל אחד תורם לפי יכולתו ומקבל לפי צרכיו"." (קארל מארקס, "ביקורת תוכנית גתה"). 

הם יכולים להגיע להקרבה עצמית. חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה שבסן פרנסיסקו (ארה"ב) גילו הקרבה עצמית ברמה התאית. הסתבר, שתאי שמר אימהיים מוסרים את המיטוֹכוֹנדריוֹן (נושמון) לתאי הבת, ובסופו של דבר, בעצמם מתים. (ויקיפדיה)

לסיכום, השאיפה של התאים היא לא רק לחיבור, אלא הם שואפים לשיתוף פעולה. כתוצאה מהפעילות הזאת, התאים עולים לשלב הבא בסולם החברתי, לדרגת האורגניזם.

המשך יבוא…

ידיעות קודמות בנושא:
הסוד העיקרי של היהודים, חלק 46
הסוד העיקרי של היהודים, חלק 48
הסוד העיקרי של היהודים, חלק 50

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest