דף הבית / המשבר ופתרונו / הסוד העיקרי של היהודים, חלק 2

הסוד העיקרי של היהודים, חלק 2

מתוך הספר "הסוד העיקרי של היהודים", מ. ברושטיין.

חוק

מאשימים את היהודים בכל החטאים של בני תמותה. אבל אנחנו לא נדבר על זה. זה משעמם ולא מועיל. הרבה יותר מעניין ואקטואלי לדבר על משהו אחר. על הסוד היהודי ה"נורא".

הדבר המפליא ביותר זה, שאת הסוד ה"נורא" הזה אין צורך לגנוב, מפני שהוא נגיש באופן חופשי לכולם, ליהודים ולא יהודים.

אפשר לחלוק אותו עם כולם, ולא יקרה שום דבר. כדי לשלוט בו, לא צריך, לא ללכת ולא לנסוע לשום מקום ולא צריך לשלם שום דבר. לא צריך לבקש מאף אחד רשות. הוא נחוץ לכולם, אבל איש אינו יודע זאת. הוא לא שוקל בכלל, אבל לא יכולים לקחת אותו וללכת. הוא מאוד מושך, אבל לא רוצים להסתכל עליו. הוא יקר מכל דבר בעולם, אבל לא רוצים אותו אפילו בחינם. הוא נמצא לפנינו, אבל אנחנו לא מאמינים בו. אי אפשר לתת אותו במתנה וגם אי אפשר לקחת אותו כמתנה.

אז על איזה סוד מדובר? עדיין לא ניחשתם? מדובר על רעיון שמורכב משלוש מילים: "ואהבת לרעך כמוך".

כידוע, העָם היהודי נוצר על ידי אברהם אבינו. העיקרון האֵתִי, או האידיאל "ואהבת לרעך כמוך", התפשט בעזרת העָם של אברהם בכל רחבי כדור הארץ.

ואהבת לרעך כמוך (כלל הזהב) בדתות של אברהם, בקונפוציוניזם, בפילוסופיה עתיקה, ובשורה של דתות עולמיות אחרות, זהו עיקרון אֵתִי בסיסי.

לא ברור רק דבר אחד, כיצד אברהם הגיע, אם נאמר זאת באופן ישיר, לרעיון ה"מטורף" הזה, של "ואהבת לרעך כמוך"? על בסיס של אילו תצפיות, גילויים וניסויים?

ישנם כאלה שאומרים שהוא קיבל את המידע הזה מהבורא. אחרים טוענים שהוא גילה את זה בעצמו. מהות העניינים אינה משתנה מזה. חשובה התוצאה. והתוצאה היא מדהימה ועולה על כל דמיון. עיקרון, שבעצם לא ניתן ללכת בעקבותיו, מונח ביסודה של כל הציביליזציה שלנו!

קיימת גרסה, שזה בכלל לא איזה אידיאל אתי, אלא חוק היסוד של הטבע שלפיו צריכה להתנהג כל האנושות…

דווקא את הגרסה הזאת אנחנו רוצים לבחון בספר הזה. אם זה עיקרון אֵתִי שהומצא על ידי האדם, אז זה דבר אחד. אבל אם זהו חוק, ועוד חוק יסוד, אז הכול משתנה לחלוטין. במקרה הזה, אנחנו, ככל הנראה, נוכל להסתכל באופן אחר לא רק על ההווה והעבר שלנו, אלא יכול להיות שסוף סוף נבין איך עלינו לבנות את העתיד.

ההמשך יבוא…

ידיעות קודמות בנושא:
הסוד העיקרי של היהודים, חלק 1
עם המאוחד בניצוצות
לאהוב את הזולת, במילים ובמעשים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest