דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בונים פלטפורמה לתיקון העולם

בונים פלטפורמה לתיקון העולם

שאלה: בעל הסולם כותב באגרת מ"ח לתלמידיו, שבנה עבורם סדר שיאפשר להם להישאר במצבם ולא לסגת אחורה. מהו הסדר הזה?

תשובה: כל מקובל בזמן פעולתו בעולם הזה עובר תהליך מסוים של תיקון ומארגן את תלמידיו כך שהם בהדרגה יהיו מוכנים לשמוע על חכמת הקבלה. ואחר כך הוא כבר מתחיל לעבוד איתם בהדרגה על הבירורים של החכמה עצמה ולערב אותם בפעולות שבאופן ישיר שייכות לתיקון.

בקבוצה שלנו עברנו מצבים רבים. בהתחלה אנחנו רק למדנו, אף שכמובן גם אז דיברנו על הקשר והקרבה בינינו. בהדרגה התחלנו לעסוק יותר בהפצת חכמת הקבלה, בהוצאת ספרים.

בזכות הפעולות הללו אנחנו התחלנו יותר להרגיש את המערכת, הבנו שהיא סגורה וקשורה בכל חלקיה, ולכן אנחנו לא נסתדר ללא הפצה חיצונית.

כאשר אנחנו התחלנו לעסוק בהפצה חיצונית, התחלנו לשנות את עצמינו. אופן הלימוד שלנו ודרך הקנית החומר השתנו. כתוצאה מכך, אנחנו הגענו לשלב, כאשר בעולם התחילו להתרחש שינויים רציניים. אנשים בינתיים לא רואים את כל השינויים, אבל כבר בוחנים מחדש את כל הדרך שהאנושות עברה עד היום.

כל הדרך הזאת הייתה אגואיסטית – האגו גדל ודחף אותנו קדימה. אבל עכשיו אנחנו מתחילים להבין שכל התהליך הזה הוא הרסני ולא מוביל לשום מקום. כך אנחנו בקרוב נגיע להחלטה שצריך באופן כלשהו לשנות את כל המבנה של החברה האנושית – מהמשפחה והאדם עצמו ועד לחברה, המדינה וכל העולם. הכול נמצא במשבר רציני ודורש שינוי.

משבר, פירושו, גם הרס של העולם הישן, וגם לידה חדשה. בהתאם לכך אנחנו מתחילים לעבוד בצורה אחרת בינינו ועם כל העולם, לומדים פרקים אחרים מתוך המקורות, מתעמקים בהם יותר.

העבודה נעשית יותר "פרקטית", כלומר, מכוונת למימוש: לחיבור, לאהבת חברים, להתעוררות של ליבם, לדבקות כאיש אחד בלב אחד.

זוהי המטרה העיקרית שלנו: מעל האגו שלנו, מעל הר סיני (הר של שנאה), להסכים להיות כאיש אחד בלב אחד ובכל פעם בתגובה להסכמה הזאת, לשאיפה הזאת, לקבל את המאור המחזיר למוטב שנקרא "תורה".

בדרך הזאת אנחנו מתקדמים וכל הזמן משתנים. והעיקר הוא, שהשינויים העכשוויים שלנו תלויים בכל העולם. ולהיפך, על ידי השינויים שבנו אנחנו משפיעים על כל העולם. בקרוב אנחנו נתחיל להרגיש את המערכת הכללית הזאת: איך כל העולם האינטגרלי מתקדם, מסתובב ומשנה את הצורה בהתאם להחלטות שלנו שאנחנו מקבלים כאן ומממשים בינינו.

חכמת הקבלה בהתחלה יוצאת מהסתרה מלאה ומתחילה להתגלות באופן תיאורטי. ואחר כך היא מאבדת לחלוטין את הלבושים המיסטיים שלה, כמו שכותב בעל הסולם ב"הקדמה לתלמוד עשר הספירות": "והנה כשאני מתחיל לדבר על לב מי שהוא, אודות העסק בלימוד הזה, הנה היא שאלתו הראשונה, למה לי לדעת כמה מלאכים בשמים, וכיצד נקראים בשמותיהם, האם לא אוכל לקיים כל התורה כולה בפרטיה ודקדוקיה בלי ידיעות הללו".

ואנחנו כבר מממשים את השיטה הזאת בפועל. המטרה שלנו היא לבנות פלטפורמה לתיקון הכללי של כל העולם: לאלה שצועדים קדימה בתור מנהיגים של התנועה הכללית הזאת, ולעם כולו שהולך אחרינו כדי להינצל מהמכות.

מתוך השיעור על איגרת של בעל הסולם, 24.06.2014

ידיעות קודמות בנושא:
להעביר את השיטה לפסים פרקטיים
מסע של אדם בחיפוש אחר נשמתו
סוף-סוף הגיעה עת לעשות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest