דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הנקודה המרכזית על מפת העולמות

הנקודה המרכזית על מפת העולמות

שאלה: ההיסטוריה מצביעה על כך, שמלחמות מפתח מתרחשות במעבר בין התקופות, כאשר קורסות התפיסות הישנות. מצד אחד, מלחמות גרמו לשבירת מוסכמות, ומצד שני, הביאו את האנושות לדרגת אבולוציה חדשה. האם אנחנו מסוגלים להתעלות מעל לאפשרות של מלחמה?

תשובתי: קודם כל, אני לא מתחכם, אלא עושה את מה שמוטל עליי בכל הכוח, עד הסוף. הרי אנחנו לא יודעים מראש מתי הכול מתחיל ומתי נגמר.

הניסיון של גלות מצרים מעיד על ייסורים, סבל ואסונות גדולים שקדמו ללידה, כלומר, בריחה ממצרים. צירי לידה קשים ביותר. בסך הכול יש מה שנקרא "עשר מכות" – עשרה צירי לידה שבונים בנו חיסרון נכון, ועלינו לעבור אותם.

אני לא יודע מתי זה יגמר, אני לא יכול לזהות כל ציר. אני לא כל כך חכם כדי לדעת כיצד זה יעבור הפעם. בשום מקום אין הוראות מדויקות, ואני בעצמי עדיין לא עברתי את התהליך ביחד עם כולם, אז מה אני יכול לומר? במיוחד שצריך לעבור את התהליך במישור העולם שלנו עם עביות האגו שלו ועם המסה הכללית. ולכן, אנחנו פשוט עסוקים בשלנו.

בנוגע לאיום של מלחמה חדשה, יש גם סוגי מלחמות שונות. העיקר הוא, שעם ישראל יוכל להישאר בארץ ישראל ומכאן ליזום את הפצת חכמת הקבלה לתיקון העולם. כל מה שמנוגד לזה, מנוגד לתוכנית הבריאה, וכך בדיוק צריך להתייחס לזה. הרי בהתאם לחוק ענף ושורש, התיקון אפשרי רק מכאן, אף על פי שהיום ירושלים לאחר השבירה היא מקום החורבן, על כך כותב בעל הסולם…

שאלה: הגידול הסרטני של האגו הורס את הקשרים בגוף האנושי. הרפואה במקרה כזה משתמשת בכימותרפיה. אם נשליך זאת על החברה, האם זה מסמל מלחמה גרעינית?

תשובתי: לא, לפי דעתי אנחנו לא באמת נגיע לזה. אם אנחנו נפיץ מספיק את התיקון בעולם, אז יותר ויותר בני אדם יקבלו את המחשבות והרצונות שלנו, יבינו אותנו. ובעיקר, דרך קווי הקשר הפנימיים שחודרים את כל האנושות.

בכל מקרה, הפעילות העיקרית שלנו צריכה להתבצע בארץ ישראל. אם כולנו נפעיל לחץ וניתן לעם הזה את הידע לתיקון, הוא יתפשט ללא בעיות מכאן לכל העולם. על כך כותב בעל הסולם בסוף "ההקדמה לספר הזוהר", זה מופיע בהרבה מקורות. אני חוזר, על פי חוק ענף ושורש, התיקון העיקרי צריך להיות כאן.

זאת העבודה שלנו. ולכן כל הקבוצות שלנו, לא משנה היכן הן נמצאות ובאיזו שפה האנשים מדברים, צריכות, בנוסף להפצה המקומית, לנצל את כל האפשרויות כדי להשפיע על המתרחש כאן. המקום הזה הוא המרכזי והבעייתי ביותר על מפת העולמות הכללית.

שאלה: העם היהודי המודרני הוא קיבוץ גלויות עם המסורת והסטריאוטיפים שלו. האם הם יצליחו להתעלות מעל המטען שלהם ולבצע חלק מהעבודה המוטלת עליהם? האם הם יצליחו לאחד את העולם ולהעלותו לדרגת התפתחות חדשה בלי מהפכות ומלחמות?

תשובתי: כאן לא מדובר על מדינות מוצא, אף על פי שגם לזה יש תפקיד, כגורם שיש להתעלות מעליו למען החיבור. באופן כללי, בזכות העלייה בין כולם מתפשט האור העליון כדי להמשיך להישפך על חלקי העולם שכבר נוצר הקשר איתם. מהסיבה הזאת הייתה הגלות כדי שעם ישראל יתחבר איתם. מסתבר, שכאשר עם ישראל מחובר, כוח האיחוד עובר דרך קווי הקשר הפנימיים לאומות העולם שמרגישות ומקבלות את המתרחש כאן…

מתוך שיעור על פי "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 19.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
כלי שמפיץ את השפע
קדימה לקראת החושך
"נע ונד תהיה בארץ"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest