קשר הדוק יותר!

שאלה: איך אנחנו יכולים לנצל את השיעור כדי לחזק את הקשר בינינו? איך להיכנס לתוך הערוץ שאתה פותח, ולהחזיק זה את זה?

תשובתי: צריך להרגיש שאנחנו מקושרים הדדית זה עם זה. אם היום אתה לא מרגיש שאנחנו מקושרים קצת יותר בלבבות מאשר לפני יומיים, אז לא השגת כלום בכנס. כי דווקא זה המדד של הצלחת הכנס. אנחנו מרגישים קצת יותר את החיבור, החום, הקרבה בין כולנו, אנחנו עברנו תהליך מסוים, חווינו אירוע מסוים והוא חיבר בינינו, יצר בינינו משהו משותף: הבנה, הרגשה, פעולה, השקעת כוח, ידיעה כללית על מה שהיה לנו. כל זה בנה קשר, ועכשיו אותה הרגשת הקשר צריכה עוד ועוד להתפתח הלאה.

ובמיוחד אנחנו צריכים להרגיש את זה בשיעורים. כי בזמן השיעור אנחנו למעשה מפתחים את הקשר שלנו עוד יותר, ולכן אני צריך כל הזמן לשמור בפנים את ההרגשה שלו וכך להתקדם קדימה. צעד אחר צעד, משיעור לשיעור, מיום ליום אני צריך להרגיש, כמו גם עכשיו, לאחר הכנס, שאנחנו הפכנו להיות קצת יותר קרובים זה לזה.

העניין הוא לא בשׂכל וגם לא ברגש. אלא רגש בחיבור, שנעשים כולנו יותר קרובים זה לזה. עוד כמה מאמצים כאלה, ואנחנו נתחיל להרגיש בחיבור בינינו כל מיני תופעות, משהו מתחיל לזוז, לרעוד בפנים, וזה כבר העובר הרוחני.

אז אנחנו נרצה, שכל הרצונות והמחשבות שלנו שמסביב לזה, יכנסו לתוך הקשר ההדדי שלנו. זה נקרא "מרכז הקבוצה", ההרגשה המשותפת שנבנית על ידי פעולות דומות.

אי אפשר לקיים כנסים כל יום, זה לא טוב, אנחנו מייד נרגיש חוסר תועלת. אבל אנחנו צריכים בשיעורי הבוקר כל הזמן לחדש את הקשר שלנו. ודאי שמחכות לנו קושיות ובעיות והכבדות לב יום יומיות, כרגיל. אבל דווקא את זה אנחנו צריכים לעשות, מיום ליום לבדוק ולהעריך את נקודת הקשר שלנו ואיתה להתקדם קדימה.

אני חושב שהיום זה צריך להיות מובן יותר לכולם ממה שהיה קודם לכן.

שאלה: האם שיעור בוקר זו עבודה קבוצתית?

תשובתי: כן. אנחנו יודעים את זה מהתלמידים של רבי שמעון, שגם כן היו באים לשיעור הבוקר, גילו ביניהם את הקשר ההדדי הזה וכתבו עליו בספר הזוהר. תחילה הם הרגישו את הרע ביניהם, השנאה, אש בוערת ביניהם, לא יכלו להסתכל זה על זה, להתקשר זה עם זה, ואחר כך היו מתחילים להתגבר על המצב הזה, והיו משיגים קשר, אהבה, חיבור, הדדיות ותיארו את הדרגות האלה בספר שלהם. מזה נוצר ספר הזוהר.

אין יותר מזה שום דבר, רק התקרבות בין בני האדם, כאשר אנחנו מבררים ומגלים בינינו את דרגות הקשר, סוגי הקשר. זהו העולם הרוחני. אם אנחנו במקום קבלה, במקום הרצון להרוויח אחד על השני, מגיעים להשפעה, כאשר כל אחד רוצה לתת, למסור משהו לאחר, אז העולם הגשמי מתחלף בעולם הרוחני ושם אנחנו מגלים מציאות חוץ גופית.

אנחנו צריכים להבין שרק במגמה כזאת אנחנו נגלה לעצמנו את המקורות, ונבין על מה כתבו המקובלים.

מתוך שיעור על שאלות ותשובות, 23.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חיבור בינינו, המורכב מעשר ספירות
עָרֵב לסכום בלתי מוגבל
לראות את העולם דרך פריזמה של חיבור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest